Saobracajni fakultet
Pretraga
Home
 

Studijski program: SAOBRAĆAJ

Vrsta i nivo studija: Diplomske akademske studije

Naziv predmeta: Marketing menadžment na železnici

Nastavnici: Po planu angažovanja za tekuću školsku godinu

Broj kredita: 5 ESPB

Status predmeta: Izborni

Uslov: Nema posebnih uslova

Cilj predmeta

Upoznavanje sa osnovnim pojmovima i trendovima u marketingu, posebno u marketingu usluguma, definisanje značaja marketinga za železničku kompaniju u dinamičkim uslovima železničkog transportnog tržišta, analiza marketing strategija odabranih železničkih kompanija.

Ishod predmeta

Po završetku kursa svaki student bi trebalo da bude sposoban: da definiše značaj i funkciju marketinga železničke kompanije; kao i međunarodnog marketinga marketing menadžmenta; da razume pojam i značaj: SWOT analize, Portfolio analize, direktnog marketing i Cross-sell i Up-sell tehnika; student bi trebalo da bude upoznat sa novim pravcima, mogućnostima i rezultatima primene savremenih marketing alata u oblasti saobraćaja.

Najbolji student bi trebalo da, kroz analizu i istraživanje aktuelnih marketing strategija železničkih kompanija, razume i definiše savremene tendencije u ovoj oblasti i da predloži određene marketinške aktivnosti u zavisnosti od planiranog cilja železničke kompanije, kao i da sam uradi SWOT analizu i Portfolio analizu železničke kompanije, i da bude upoznat sa savremenim metoda i softverskim paketima koji bi mu koristili za ove zadatke.

Sadržaj predmeta

Teorijska nastava:

Nastavne jedinice ovog kursa su: Pojam i razvoj marketinga; Značaj i mogućnosti primene marketinga u saobraćaju; Pojam i razvoj marketing menadžmenta; Proces marketing istraživanja; Nove mogućnosti u oblasti marketing istraživanja; Marketing informacioni sistemi;Ponašanje klijenata/korisnika železničkih transportnih usluga; Upravljanje odnosima sa klijentima; SWOT analiza; Portfolio analiza; Direktni marketing; Cross-sell i Up-sell tehnike; Koncept međunarodnog marketinga i formulisanje strategije međunarodnog marketinga; Upravljanje resursima sa aspekta marketinga; Specifičnosti marketinga usluga; Marketing u saobraćaju; Primeri i analiza marketinga stranih železničkih kompanija; Definisanje adekvatnih marketinških kampanja za domaću železničku kompaniju i mogućnost njenih primena; Pregled savremenih metoda iz operacionih istraživanja i softverskih paketa kao pomoćnih alata za primenu koncepta marketing menadžmenta.

 

Praktična nastava:

U okviru praktične nastave studenti će se baviti istraživanjem, analizom i prezentacijom svog rada na temu: aktuelnosti u oblasti marketinga železničkih kompanija.

Literatura

  1. F. Kotler, K. L. Keler, Marketing Management, Pearson Prentice Hall, 2006. godina
  2. P. F. Draker, Management: Tasks, Responsibilities, Practices, 1993. godina
  3. N. J. Bojović, Autorizovana skripta iz predmeta „Marketing železnice", Beograd, Srbija, 2006. godina
  4. M. Milisavljević, Marketing, Savremena administracija, Beograd, Srbija, 1990. godina

Broj časova aktivne nastave

Ostali časovi

Predavanja:

2

Vežbe:

1

Drugi oblici nastave:

1

Studijski istraživački rad:

1

5

Metode izvođenja nastave

Predavanja ex-katedra, vežbe, interaktivne radionice, studije slučaja, debate i timske prezentacije.

Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)

Predispitne obaveze

Poena:

Završni ispit

Poena:

aktivnost u toku nastave

5

pismeni ispit

40

 

seminarski radovi

20

usmeni ispit

kolokvijumi

20

 

domaći zadaci

10

 

prezentacija projekta

5

 

 
© Univerzitet u Beogradu - Saobracajni fakultet 2006-2010.