Saobracajni fakultet
Pretraga
Home
 

Студијски програм: САОБРАЋАЈ

Врста и ниво студија: Дипломске академске студије

Назив предмета: Маркетинг менаџмент на железници

Наставници: По плану ангажовања за текућу школску годину

Број кредита: 5 ЕСПБ

Статус предмета: Изборни

Услов: Нема посебних услова

Циљ предмета

Упознавање са основним појмовима и трендовима у маркетингу, посебно у маркетингу услугума, дефинисање значаја маркетинга за железничку компанију у динамичким условима железничког транспортног тржишта, анализа маркетинг стратегија одабраних железничких компанија.

Исход предмета

По завршетку курса сваки студент би требало да буде способан: да дефинише значај и функцију маркетинга железничке компаније; као и међународног маркетинга маркетинг менаџмента; да разуме појам и значај: SWOT анализе, Portfolio анализе, директног маркетинг и Cross-sell и Up-sell техника; студент би требало да буде упознат са новим правцима, могућностима и резултатима примене савремених маркетинг алата у области саобраћаја.

Најбољи студент би требало да, кроз анализу и истраживање актуелних маркетинг стратегија железничких компанија, разуме и дефинише савремене тенденције у овој области и да предложи одређене маркетиншке активности у зависности од планираног циља железничке компаније, као и да сам уради SWOT анализу и Portfolio анализу железничке компаније, и да буде упознат са савременим метода и софтверским пакетима који би му користили за ове задатке.

Садржај предмета

Теоријска настава:

Наставне јединице овог курса су: Појам и развој маркетинга; Значај и могућности примене маркетинга у саобраћају; Појам и развој маркетинг менаџмента; Процес маркетинг истраживања; Нове могућности у области маркетинг истраживања; Маркетинг информациони системи;Понашање клијената/корисника железничких транспортних услуга; Управљање односима са клијентима; SWOT анализа; Portfolio анализа; Директни маркетинг; Cross-sell и Up-sell технике; Концепт међународног маркетинга и формулисање стратегије међународног маркетинга; Управљање ресурсима са аспекта маркетинга; Специфичности маркетинга услуга; Маркетинг у саобраћају; Примери и анализа маркетинга страних железничких компанија; Дефинисање адекватних маркетиншких кампања за домаћу железничку компанију и могућност њених примена; Преглед савремених метода из операционих истраживања и софтверских пакета као помоћних алата за примену концепта маркетинг менаџмента.

 

Практична настава:

У оквиру практичне наставе студенти ће се бавити истраживањем, анализом и презентацијом свог рада на тему: актуелности у области маркетинга железничких компанија.

Литература

  1. Ф. Котлер, К. Л. Келер, Marketing Management, Pearson Prentice Hall, 2006. година
  2. П. Ф. Дракер, Management: Tasks, Responsibilities, Practices, 1993. година
  3. Н. Ј. Бојовић, Ауторизована скрипта из предмета „Маркетинг железнице", Београд, Србија, 2006. година
  4. М. Милисављевић, Маркетинг, Савремена администрација, Београд, Србија, 1990. година

Број часова активне наставе

Остали часови

Предавања:

2

Вежбе:

1

Други облици наставе:

1

Студијски истраживачки рад:

1

5

Методе извођења наставе

Предавања ex-катедра, вежбе, интерактивне радионице, студије случаја, дебате и тимске презентације.

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

Поена:

Завршни испит

Поена:

активност у току наставе

5

писмени испит

40

 

семинарски радови

20

усмени испит

колоквијуми

20

 

домаћи задаци

10

 

презентација пројекта

5

 

 
© Универзитет у Београду - Саобраћајни факултет 2006-2010.