Saobracajni fakultet
Pretraga
Home
 

Studijski program: SAOBRAĆAJ

Vrsta i nivo studija: Diplomske akademske studije

Naziv predmeta: Performanse transportnih vazduhoplova 3

Nastavnici: Po planu angažovanja za tekuću školsku godinu

Broj kredita: 5 ESPB

Status predmeta: izborni

Uslov:

Cilj predmeta

Osnovni cilj predmeta je upoznavanje studenata sa problemima optimizacije performansi transportnih vazduhoplova. Tehnike koje usvajaju studenti  zadovoljavaju okvire definisane od strane međunarodnih vazduhoplovnih propisa, kompanijskih ograničenja i ograničenja proizvođača aviona.

Ishod predmeta

Nakon završetka kursa kandidati će ovladati  tehnikama minimizacije troškova operativne eksploatacije aviona  u vazdušnom saobraćaju. Studenti će ovladati primenom tehnika minimizacija tako da se mogu implementirati u okviru kompanijskih minimuma. Student će  ovladaju metodama optimizacije letno-tehnuckih karakteristika aviona.To predpostavlja  planiranje leta kao celine ali po fazama leta sa ogranicenjima koje propisuju kompanije npr. usvojenu Fuel Policy. Studenti će savladati tehnike postizanja minimizacija troškova eksploatacije vazduhoplovnih prevoznih sredstava koja podrazumeva i primenu Cost Index-a. Studenti će savladati tehnike operativnog korišćenja AFM (Aircraft Flight Manual) i PEM(Performance Engineers Manual)

Sadržaj predmeta

Teorijska nastava:

Optimizacija performansi aviona u poletanju,  krstarenju, poniranju, prilaženju i sletanju. Optimizacija profila leta kako sa stanovišta bezbednosti leta tako i funkciji troškova-Cost Index (CI). Optimizacija performansi aviona u specifičnim uslovima eksploatacije.

Praktična nastava:

Vežbe,  laboratorijske vežbe- drugi oblici nastave (DON) .

Literatura

  1. B. W. McCormick, Aerodynamic, Aeronautic and Flight Mechanics, second edition, Ph. D John Wiley and Sons inc.,1995.,
  2. D.P. Raymer, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA EDUCATION SERIES, American Institute of Aeronautic and Astronautic, Inc., 1989.,
  3. E.L. Houghton & A.E. Brock, Aerodynamics for Engineering Students,
  4. E. Torenbeek, Synthesis of Subsonic Airplane Design, Delft University Press, 1982.,
  5. F. J. Hale, Aircraft performance, Selection and Design,  North Carolina State University, ISBN 0-471-07885-9, John Wiley & Sons Inc., Canada,1984,
  6. Slobodan Gvozdenović "Usability of a Regional Transport Versus Cost and Yields", JATWW-Journal of Air Transportation World Wide, Volume 4 No.2, pp.1-21., University of Nebraska at Omaha, Aviation Institute Omaha, Nebraska,USA, 1999.,
  7. E. Torenbeek, (1980) Fundamentals of conceptual design optimization of subsonic transport aircraft, Dept. Of Aerospace Engineering, Delft University of Technology, Report LR-292

Broj časova aktivne nastave

Ostali časovi

Predavanja:

3

Vežbe:

1

Drugi oblici nastave:

1

Studijski istraživački rad:

0

5

Metode izvođenja nastave

Nastava se izvodi kroz multimedijalna predavanja. Predavanja obuhvataju i prezentacije pomoću CBT (Computer Base Trainning) software-a za različite tipove aviona. Sadržaj vežbi prati teme koje se obrađuju na predavanjima u vidu projektnog zadatka. Deo vežbi je posvećen laboratorijskim vežbama u okviru "Flying Laboratory"- specijalizovane laboratorije Katedre za vazduhoplovna prevozna sredstva. Takođe, planirana su i gostujuća predavanja eminentnih stručnjaka iz privrede i posete specijalizovanim institucijama iz oblasti vazduhoplovstva u Republici Srbiji.

Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)

Predispitne obaveze

Poena:

Završni ispit

Poena:

aktivnost u toku nastave

10

pismeni ispit

20

seminarski radovi

10

usmeni ispit

20

kolokvijumi

40

 

 

domaći zadaci

 

 

 

prezentacija projekta

 

 

 

 
© Univerzitet u Beogradu - Saobracajni fakultet 2006-2010.