Saobracajni fakultet
Pretraga
Home
 

Студијски програм: САОБРАЋАЈ

Врста и ниво студија: Дипломске академске студије

Назив предмета: Перформансе транспортних ваздухоплова 3

Наставници: По плану ангажовања за текућу школску годину

Број кредита: 5 ЕСПБ

Статус предмета: изборни

Услов:

Циљ предмета

Основни циљ предмета је упознавање студената са проблемима оптимизације перформанси транспортних ваздухоплова. Технике које усвајају студенти  задовољавају оквире дефинисане од стране међународних ваздухопловних прописа, компанијских ограничења и ограниченја произвођача авиона.

Исход предмета

Након завршетка курса кандидати ће овладати  техникама минимизације трошкова оперативне експлоатације авиона  у ваздушном саобраћају. Студенти ће овладати применом техника минимизација тако да се могу имплементирати у оквиру компанијских минимума. Студент ће  овладају методама оптимизације летно-технуцких карактеристика авиона.То предпоставља  планирање лета као целине али по фазама лета са ограницењима које прописују компаније нпр. усвојену Fuel Policy. Студенти ће савладати технике постизања минимизација трошкова експлоатације ваздухопловних превозних средстава која подразумева и примену Cost Index-а. Студенти ће савладати технике оперативног коришћења AFM (Aircraft Flight Manual) и PEM(Performance Engineers Manual)

Садржај предмета

Теоријска настава:

Оптимизација перформанси авиона у полетању,  крстарењу, понирању, прилажењу и слетању. Оптимизација профила лета како са становишта безбедности лета тако и функцији трошкова-Цост Индеx (ЦИ). Оптимизација перформанси авиона у специфичним условима експлоатације.

Практична настава:

Вежбе,  лабораторијске вежбе- други облици наставе (ДОН) .

Литература

  1. B. W. McCormick, Aerodynamic, Aeronautic and Flight Mechanics, second edition, Ph. D John Wiley and Sons inc.,1995.,
  2. D.P. Raymer, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA EDUCATION SERIES, American Institute of Aeronautic and Astronautic, Inc., 1989.,
  3. E.L. Houghton & A.E. Brock, Aerodynamics for Engineering Students,
  4. E. Torenbeek, Synthesis of Subsonic Airplane Design, Delft University Press, 1982.,
  5. F. J. Hale, Aircraft performance, Selection and Design,  North Carolina State University, ISBN 0-471-07885-9, John Wiley & Sons Inc., Canada,1984,
  6. Slobodan Gvozdenović "Usability of a Regional Transport Versus Cost and Yields", JATWW-Journal of Air Transportation World Wide, Volume 4 No.2, pp.1-21., University of Nebraska at Omaha, Aviation Institute Omaha, Nebraska,USA, 1999.,
  7. E. Torenbeek, (1980) Fundamentals of conceptual design optimization of subsonic transport aircraft, Dept. Of Aerospace Engineering, Delft University of Technology, Report LR-292

Број часова активне наставе

Остали часови

Предавања:

3

Вежбе:

1

Други облици наставе:

1

Студијски истраживачки рад:

0

5

Методе извођења наставе

Настава се изводи кроз мултимедијална предавања. Предавања обухватају и презентације помоћу CBT (Computer Base Trainning) software-а за различите типове авиона. Садржај вежби прати теме које се обрађују на предавањима у виду пројектног задатка. Део вежби је посвећен лабораторијским вежбама у оквиру "Flying Laboratory"- специјализоване лабораторије Катедре за ваздухопловна превозна средства. Такође, планирана су и гостујућа предавања еминентних стручњака из привреде и посете специјализованим институцијама из области ваздухопловства у Републици Србији.

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

Поена:

Завршни испит

Поена:

активност у току наставе

10

писмени испит

20

семинарски радови

10

усмени испит

20

колоквијуми

40

 

 

домаћи задаци

 

 

 

презентација пројекта

 

 

 

 
© Faculty of Transport and Traffic Engineering, Belgrade 2006-2010.