Saobracajni fakultet
Pretraga
Home
 

Doktorske disertacije

2014  2011  2007  2005


2014


AUTOR:
BUGARINOVIĆ, Mirjana M.,
NASLOV: Modeliranje naknada za korišćenje železničke infrastrukture
MENTOR(i): Bojović, Nebojša J.

 
2011


AUTOR:
TICA, Slaven M.,
NASLOV: Prilog razvoju metoda za strateško upravljanje sistemom javnog gradskog transporta putnika: doktorska disertacija
MENTOR(i): Bojović, Nebojša J.


2007

AUTOR: TRUBINT, Nikola B.,
NASLOV: Prilog strategiji reinženjeringa maloprodajnog segmenta poštanskog poslovanja: doktorska disertacija
MENTOR(i): Bojović, Nebojša J.

APSTRAKT:
Upravljanje maloprodajnom mrezom postaje globalni fenomen savremenog drustva.Stroziji zahtevi korisnika, ostra konkurencija, klasican asortiman servisa, nedovoljno poznavanje i segmentacija trzista, optimalne lokacije maloprodajnih objekata su glavni izazovi u procesu reinzenjeringa maloprodajnih mreza. Kljucni fokus rada predstavlja razvoj model reinzenjeringa urbanih maloprodajnih mreza koji za cilj ima poboljsanje kvaliteta pruzene maloprodajne i usluge dodatne vrednosti, odnosno postizanje boljeg poslovnog rezultata organizacije. Model je multidisciplinaran i problemu prilazi sa analitickog, organizacionog i tehnoloskog aspekta. Analiticaka faza modela se zasniva na primeni relevantnih svetskih iskustava iz primene metoda za pronalazenje optimalne lokacije, odnosno visekriterijumskog rangiranja. Lokacijski problemi pod kojima podrazumevamo odredivanje broja i lokacija objekata na mrezi ulica, po svojoj prirodi imaju strategijski karakter. Donosenje odluka o lociranju objekata odredene namene je veoma slozen i odgovoran proces.Ove odluke se mogu odnositi na planiranje izgradnje i eksploatacije objekta u duzem vremenskom periodu, sto neizostavno iziskuje i angazovanje znacajnih finansijskih sredstava. Pored navedenih parametara, u procesu reinzenjeringa maloprodajne mreze znacajno mesto zauzima i koncept fransizinga. Primena ovog mocnog multidisciplinarnog alata uslovljena je, kako poznavanjem sustine istog, tako i prilagodenjem odredenih procedura lokalnim pravnim, privrednim i informacionim standardima. Cilj doktorske disertacije je izrada novog modela reinzenjeringa urbane maloprodajne mreze, uzimajuci u obzir navedene faktore i testira njegovu primenu kroz urbanu maloprodajnu mrezu Poste Srbije.Polozaj poste Srbije na trzistu maloprodajnih servisa dramaticno se menja. U komercijalnom delu poslovanja postaje izlozena konkurenciji (multinacionalne kompanije, poslovne banke), sto je posebno izrazeno u urbanim trzisno atraktivnim zonama. Reinzenjering maloprodajne mreze Poste Srbije zauzima znacajno mesto u procesu restrukturiranja osnovne deltanosti Nacionalnog operatera postanskih usluga.


2005

AUTOR: BAUK, Sanja I.,
NASLOV: Inteligentni informacioni sistemi u optimizaciji rute u pomorskom i lučkom transportu: doktorska disertacija
MENTOR(i): Avramović, Zoran Z.

APSTRAKT:
U tezi se razmatraju mogucnosti rjesavanja problema optimizacije rute broda u prekookeanskoj navigaciji i rute AGV-a na savremenom luckom kontejnerskom terminalu, primjenom inteligentnih metoda odlucivanja baziranih na fazi logici i neuralnim mrezama. Istaknuta je potreba za inkorporiranjem ovih metoda u postojece klasicne i inteligentne informacione sisteme u pomorstvu. U domenu fazi logike korisceni su sledeci metodi u izboru preferentnog pravca plovljenja: kompozicija fazi skupa i fazi relacije, fazi visekriterijumsko i fazi viseekspertno-visekriterijumsko odlucivanje. Visok stepen neizvjesnosti u pomorskom transportu je glavni razlog za koriscenje fazi logike. Naime, navigator obicno ne raspolaze preciznim informacijama o buducim vrijednostima parametara relevantnih za optimizaciju rute. Stoga, mora da se sluzi nepreciznim vrijednostima izrazenim fazi skupovima. U ovom dijelu teze, vezanom za fazi logiku, koriscena je takode tehnika fazi razlomljenog linearnog programiranja pri rjesavanju problema optimizacije prihoda u pomorskom transportu. U domenu neuralnih mreza, Hopfield-ova rekurentna neuralna mreza je koriscena u rjesavanju problema trgovackog putnika u prekookenskoj navigaciji. Osnovne razlike izmedu klasicnog i ovdje koriscenog metoda su te sto su cvorovi mreze izrazeni u sfernim koordinatama i sto su udaljenosti izmedu njih nelinearne, to jeste ortodrome. U okviru ove sekcije, vezane za neuralne mreze, koriscena je i funkcijska ekvivalentnost Takagi-Sugeno-Kang sistema fazi zakljucivanja i radijalno bazne funkcijske mreze u procjenjivanju pogodnosti pravca plovljenja. U slucaju optimizacije rute AGV-a na luckom kontejnerskom skladistu, prvo je mreza staza aproksimirana idealnom kvadratnom topologijom, pa je potom ruta AGV-a optimizirana primjenom Hopfield-ove neuralne mreze. Problem je rijesen za razlicite razmjestaje bafera duz stekova kontejnerskog bloka. Inteligentne metode ovdje prezentirane trebalo bi da nadgrade bazu znanja postojecih inteligentnih informacionih sistema u pomorstvu, posebno u domenu familijarizacije operatera sa racunarskom masinom. Pored toga, ovi inteligentni metodi trebalo bi da omoguce racunarima da samostalno donose operativne odluke umjesto covjeka, ovdje navigatora ili menadzera u luci.



 

 
© Univerzitet u Beogradu - Saobracajni fakultet 2006-2010.