Saobracajni fakultet
Pretraga
Home
 

Студијски програм: САОБРАЋАЈ

Врста и ниво студија: Дипломске академске студије

Назив предмета: Системи квалитета и методе система квалитета

Наставници: По плану ангажовања за текућу школску годину

Број кредита: 6 ЕСПБ

Статус предмета: обавезни

Услов: нема посебних услова

Циљ предмета

Упознавање студената са основним појмовима, елементима и аспектима система квалитета и метода менаџмента квалитета (QM) у условима регулисане дерегулације транспортног тржишта.

Исход предмета

По завршетку курса сваки студент ће бити способан да:

  • Дефинише и аргументује каректаристике и посебности транспортних услуга релевантних за анализу параметара процеса и стандардизацију квалитета услуга;
  • Дефинише и опише концепт и основне елементе система менаџмента квалитета (QMS) и њихову специфичност у сектору транспорта;
  • Опише QMS по ISO 9000 као основу за  TQM и разликује основне алате и технике за QMS;

По завршетку курса најбољи студенти ће бити способни да:

  • Креирају основне смернице система квалитета за транспортне компаније/услуге;
  • Анализирају примере  QM, TQM и Интегрисаних менаџмент система транспортних услуга;
  • Анализирају и мере степен пословне изврсности применом одговарајућих алата и техника.

Садржај предмета

Теоријска настава:

Специфичности и карактеристике савременог тржишта транспортних услуга; Системи менаџмента квалитета - концепт, основни елементи, политика и циљеви квалитета; QMS и ISO 9000; Менаџмент процеса - дефинисање мерење и праћење процесних параметара; Методе система квалитета  - преиспитивање QМS и побољшања: преглед QМS алата и техника за руководство, стратешки менаџмент, менаџмент процеса и тимски рад.

Практична настава:

На часовима вежби је усмена одбрана семинарских радова студената на теме које су везане разумевање теоријског градива и примену алата и техника система квалитета, посебно SPC - метода статистичког управљања процесом транспортних услуга; Једном месечно на вежбама се организују радионице у оквиру којих се студенти обучавају за дефинисање, мерење и праћење процесних параметара кроз анализу примера добре праксе. У on-line окружењу, на Интернет страници предмета, студенти креирају речник основних појмова и дефиниција менаџмента квалитета (QM)

Литература

M.Хелета TQM  Модел изврсности- Интегрисни менаџмент системи и модел изврсности, Едукта, Београд, 2004; ИСО стандарди

Број часова активне наставе

Остали часови

Предавања:

3

Вежбе:

2

Други облици наставе:

2

Студијски истраживачки рад:

2

2

Методе извођења наставе

предавања ex-катедра, вежбе, рад у лабораторији, стручна пракса, интерактивне радионице, студије случаја, дебате, тимске презентације

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

Поена:

Завршни испит

Поена:

активност у току наставе

10

писмени испит

10

семинарски радови

10

усмени испит

20

колоквијуми

20

 

 

домаћи задаци

10

 

 

презентација пројекта

20

 

 


 
© Универзитет у Београду - Саобраћајни факултет 2006-2010.