Saobracajni fakultet
Pretraga
Home
 

Студијски програм: САОБРАЋАЈ

Врста и ниво студија: Дипломске академске студије

Назив предмета: Методе управљања квалитетом у логистици

Наставници: По плану ангажовања за текућу школску годину

Број кредита: 6 ЕСПБ

Статус предмета: изборни

Услов: нема посебних услова

Циљ предмета

Циљ предмета је да се студенти упознају са методама, моделима и методолошким поступцима моделирања и управљања квалитетом у логистици. Циљ је да се студенти оспособе да самостално примењују постојеће и развијају нове моделе управљања квалитетом.

Исход предмета

Студенти ће бити оспособљени да користе и примењују различите приступе, моделе и методе мерења и побољшања квалитета, али и да развијају и примењују конкретне моделе управљања квалитетом у реалним условима пословања логистичких система. Посебно ће бити способни да моделирају квалитет логистичке услуге, мере и унапређују квалитет логистичких процеса и система.

Садржај предмета

Теоријска настава:

Преглед основних методолошких приступа и метода управљања квалитетом; Примена одређених метода и модела у процесу мерења и побољшања квалитета логистичке услуге (GAP модел, SERQUAL и SERPERF модел, хијерархијски модел мерења вредности за корисника, P-C-P модел, концепт развоја нових услуга, анализа употребне вредности, методе поређења атрибута, и др.); Мерење сатисфакције корисника (Кано модел, ACSI и ECSI модел); Примена одређених метода и модела у процесу мерења и побољшања способности логистичких процеса (Шест сигма методологија; QFD (Quality Function Deployment) метода, FMEA (Failure Mode and Effect Analysis), Матрични дијаграм, Дијаграм узроци-последице (Ishikawa дијаграм), PDPC (Process Decision Program Charts) дијаграм, Brainstorming i brainwriting tehnike, мапирање процеса, анализа поља утицаја, и др.); Развоји и примена конкретних модела и приступа управљању квалитетом у логистици.

Практична настава:

На вежбама студенти ће радити конкретне примере везане за: моделирање квалитета логистичке услуге, сатисфакције корисника и квалитета логистичких процеса. Студенти ће самостално истраживати и примењивати одређене методе моделирања и управљања квалитетом у складу са задатим условима.

Литература

  1. М. J. Килибарда, С. M. Зечевић,  Управљање квалитетом у логистици, Саобраћајни факултет, Београд, Србија, 2008.,
  2. J. W. Martin, Lean Six Sigma for Supply Chain Management, McGraw-Hill, New York, USA, 2007.,
  3. W. E. Hoover, E. Eloranta, J. Holmström, K. Huttunen, Managing the Demand-Supply Chain: Value Innovations for Customer Satisfaction, J. Wiley & Sons Inc, San Francisco, USA, 2001.,
  4. A. Pasuraman, L. L. Bery,  Marketing Services: Competing Through Quality, Free Press, New York, USA, 2004.,
  5. D. Parmenter, Key Performance Indicators: Developing, Implementing,and Using Winning KPIs, Wiley,  San Francisco, USA, 2007.

Број часова активне наставе

Остали часови

Предавања:

2

Вежбе:

2

Други облици наставе:

0

Студијски истраживачки рад:

0

8

Методе извођења наставе

предавања ex-катедра, вежбе, стручна пракса, интерактивне радионице, студије случаја.

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

Поена:

Завршни испит

Поена:

активност у току наставе

10

писмени испит

25

семинарски радови

20

усмени испит

30

колоквијуми

-

 

 

домаћи задаци

5

 

 

презентација пројекта

10

 

 

 
© Faculty of Transport and Traffic Engineering, Belgrade 2006-2010.