Округли сто са темом: РЕСТРУКТУРИРАЊЕ ЖЕЛЕЗНИЧКОГ СЕКТОРА СРБИЈЕ
Београд, 07.06.2011 - Катедра за управљање, вучу и возна средства на железници Саобраћајног факултета Универзитета у Београду, 07. јуна 2011. године са почетком у 10 сати је организовала Округли сто са темом: РЕСТРУКТУРИРАЊЕ ЖЕЛЕЗНИЧКОГ СЕКТОРА СРБИЈЕ - Неминовност и изазови – са тематским областима: неминовност реструктурирања – преглед стања и искуства и изазови реструктурирању железничког сектора, очекивани проблем и дилеме.
Пре двадесет година Европска Унија је донела прву директиву о реструктурирању железничког сектора у државама чланицама. Ово је био изнуђен одговор на рапидно погоршање конкурентске позиције железнице у односу на друге видове саобраћаја, првенствено друмског, као и пут укидњу монополског положаја железнице у свакој од држава, али исто тако и решавање проблема кумулирања дугова националних железница и перманентног притиска на државне буџете.
Усвајањем Измене Оснивачког акта Железница Србије 26.05.2011 практично је почео процес реструктурирања железничког сектора у Србији. То су разлози организације овог Округлог стола, са основним циљем пружања стручне подршке започетом процесу, али исто тако, кроз дискускију, очекујемо од учесника да својим предлозима допринесу убрзаном наставку овог процеса и сустизању оних који су испред Србије, користећи њихова искуства.
У раду Округлог стола су учествовали представници Железнице Србије, Министарства за инфраструктуру, Дирекције за железнице, Делегације ЕУ у Србији, Зелезнице Црне Горе, Машинског факултета и осталих еминентних институција.
Скуп је отворио проф. Драгомир Мандић и на почетку су ссе присутнима обратили генерални директор "Железница Србије" Милован Марковић, председник Управног одбора Зоран Анђелковић. Затим су одржане презентације:
Пре двадесет година Европска Унија је донела прву директиву о реструктурирању железничког сектора у државама чланицама. Ово је био изнуђен одговор на рапидно погоршање конкурентске позиције железнице у односу на друге видове саобраћаја, првенствено друмског, као и пут укидњу монополског положаја железнице у свакој од држава, али исто тако и решавање проблема кумулирања дугова националних железница и перманентног притиска на државне буџете.
Усвајањем Измене Оснивачког акта Железница Србије 26.05.2011 практично је почео процес реструктурирања железничког сектора у Србији. То су разлози организације овог Округлог стола, са основним циљем пружања стручне подршке започетом процесу, али исто тако, кроз дискускију, очекујемо од учесника да својим предлозима допринесу убрзаном наставку овог процеса и сустизању оних који су испред Србије, користећи њихова искуства.
У раду Округлог стола су учествовали представници Железнице Србије, Министарства за инфраструктуру, Дирекције за железнице, Делегације ЕУ у Србији, Зелезнице Црне Горе, Машинског факултета и осталих еминентних институција.
Скуп је отворио проф. Драгомир Мандић и на почетку су ссе присутнима обратили генерални директор "Железница Србије" Милован Марковић, председник Управног одбора Зоран Анђелковић. Затим су одржане презентације:
- Проф.др Небојша Бојовић, Изазови реструктурирања железнице,
- Слободан Росић, Нови институционални оквир Железничког сектора
- Зоран Масал, Реструктурирање Железница Србије,
- Дејан Ласица, помоћник министра за инфраструктуру и енергетику
- мр Решад Нухоџић, Искуства у процесу реструктурирања железничког сектора Црне Горе
- Др Бранислав Бошковић, Изазови реструктурирања ОЈП (ПСО) уговори,
- мр Мирјана Бугариновић, Накнаде за коришћење железничке инфраструктуре – Изазов реструктурирању,
- Проф. др Душан Стаменковић са Машинског факултета у Нишу
- Проф. др Драгомир Мандић