Master moduli
- Železnički saobraćaj i transport (MŽE)
- Saobraćajno inženjerstvo (MSI)
- Vodni saobraćaj i transport (MVD)
- Inženjerstvo gradskog i drumskog transporta (MIT)
- Bezbednost drumskog saobraćaja
- Vazdušni saobraćaj i transport (MVZ)
- Logistika (MLO)
- Telekomunikacioni saobraćaj i mreže (MTS)
- Menadzment i ekonomija u transportu i komunikacijama (MMT)
- Poštanski saobraćaj i mreže (MPS)
- Operaciona istraživanja u saobraćaju (MOI)
Vesti
Studijski program: SAOBRAĆAJ
Vrsta i nivo studija: Diplomske akademske studije
Naziv predmeta: Marketing menadžment na železnici
Nastavnici: Po planu angažovanja za tekuću školsku godinuBroj kredita: 5 ESPB
Status predmeta: Izborni
Uslov: Nema posebnih uslova
Cilj predmeta |
||||||
Upoznavanje sa osnovnim pojmovima i trendovima u marketingu, posebno u marketingu usluguma, definisanje značaja marketinga za železničku kompaniju u dinamičkim uslovima železničkog transportnog tržišta, analiza marketing strategija odabranih železničkih kompanija. |
||||||
Ishod predmeta |
||||||
Po završetku kursa svaki student bi trebalo da bude sposoban: da definiše značaj i funkciju marketinga železničke kompanije; kao i međunarodnog marketinga marketing menadžmenta; da razume pojam i značaj: SWOT analize, Portfolio analize, direktnog marketing i Cross-sell i Up-sell tehnika; student bi trebalo da bude upoznat sa novim pravcima, mogućnostima i rezultatima primene savremenih marketing alata u oblasti saobraćaja. Najbolji student bi trebalo da, kroz analizu i istraživanje aktuelnih marketing strategija železničkih kompanija, razume i definiše savremene tendencije u ovoj oblasti i da predloži određene marketinške aktivnosti u zavisnosti od planiranog cilja železničke kompanije, kao i da sam uradi SWOT analizu i Portfolio analizu železničke kompanije, i da bude upoznat sa savremenim metoda i softverskim paketima koji bi mu koristili za ove zadatke. |
||||||
Sadržaj predmeta |
||||||
Teorijska nastava: Nastavne jedinice ovog kursa su: Pojam i razvoj marketinga; Značaj i mogućnosti primene marketinga u saobraćaju; Pojam i razvoj marketing menadžmenta; Proces marketing istraživanja; Nove mogućnosti u oblasti marketing istraživanja; Marketing informacioni sistemi;Ponašanje klijenata/korisnika železničkih transportnih usluga; Upravljanje odnosima sa klijentima; SWOT analiza; Portfolio analiza; Direktni marketing; Cross-sell i Up-sell tehnike; Koncept međunarodnog marketinga i formulisanje strategije međunarodnog marketinga; Upravljanje resursima sa aspekta marketinga; Specifičnosti marketinga usluga; Marketing u saobraćaju; Primeri i analiza marketinga stranih železničkih kompanija; Definisanje adekvatnih marketinških kampanja za domaću železničku kompaniju i mogućnost njenih primena; Pregled savremenih metoda iz operacionih istraživanja i softverskih paketa kao pomoćnih alata za primenu koncepta marketing menadžmenta.
Praktična nastava: U okviru praktične nastave studenti će se baviti istraživanjem, analizom i prezentacijom svog rada na temu: aktuelnosti u oblasti marketinga železničkih kompanija. |
||||||
Literatura |
||||||
|
||||||
Broj časova aktivne nastave |
Ostali časovi |
|||||
Predavanja: 2 |
Vežbe: 1 |
Drugi oblici nastave: 1 |
Studijski istraživački rad: 1 |
5 |
||
Metode izvođenja nastave |
||||||
Predavanja ex-katedra, vežbe, interaktivne radionice, studije slučaja, debate i timske prezentacije. |
||||||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) |
||||||
Predispitne obaveze |
Poena: |
Završni ispit |
Poena: |
|||
aktivnost u toku nastave |
5 |
pismeni ispit |
40
|
|||
seminarski radovi |
20 |
usmeni ispit |
||||
kolokvijumi |
20 |
|
||||
domaći zadaci |
10 |
|
||||
prezentacija projekta |
5 |
|