Мастер модули
- Железнички саобраћај и транспорт (MЖE)
- Саобраћајно инжењерство (МСИ)
- Водни саобраћај и транспорт (МВД)
- Инжењерство друмског и градског транспорта (МИТ)
- Безбедност друмског саобраћаја (МБД)
- Ваздушни саобраћај и транспорт (МВЗ)
- Логистика (МЛО)
- Телекомуникациони саобраћај и мреже (МТС)
- Менаџмент и економија у транспорту и комуникацијама (ММТ)
- Поштански саобраћај и мреже (МПС)
- Операциона истраживања у саобраћају (МОИ)
Вести
Студијски програм: САОБРАЋАЈ
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије
Назив предмета: Маркетинг менаџмент на железници
Наставници: По плану ангажовања за текућу школску годинуБрој кредита: 5 ЕСПБ
Статус предмета: Изборни
Услов: Нема посебних услова
Циљ предмета |
||||||
Упознавање са основним појмовима и трендовима у маркетингу, посебно у маркетингу услугума, дефинисање значаја маркетинга за железничку компанију у динамичким условима железничког транспортног тржишта, анализа маркетинг стратегија одабраних железничких компанија. |
||||||
Исход предмета |
||||||
По завршетку курса сваки студент би требало да буде способан: да дефинише значај и функцију маркетинга железничке компаније; као и међународног маркетинга маркетинг менаџмента; да разуме појам и значај: SWOT анализе, Portfolio анализе, директног маркетинг и Cross-sell и Up-sell техника; студент би требало да буде упознат са новим правцима, могућностима и резултатима примене савремених маркетинг алата у области саобраћаја. Најбољи студент би требало да, кроз анализу и истраживање актуелних маркетинг стратегија железничких компанија, разуме и дефинише савремене тенденције у овој области и да предложи одређене маркетиншке активности у зависности од планираног циља железничке компаније, као и да сам уради SWOT анализу и Portfolio анализу железничке компаније, и да буде упознат са савременим метода и софтверским пакетима који би му користили за ове задатке. |
||||||
Садржај предмета |
||||||
Теоријска настава: Наставне јединице овог курса су: Појам и развој маркетинга; Значај и могућности примене маркетинга у саобраћају; Појам и развој маркетинг менаџмента; Процес маркетинг истраживања; Нове могућности у области маркетинг истраживања; Маркетинг информациони системи;Понашање клијената/корисника железничких транспортних услуга; Управљање односима са клијентима; SWOT анализа; Portfolio анализа; Директни маркетинг; Cross-sell и Up-sell технике; Концепт међународног маркетинга и формулисање стратегије међународног маркетинга; Управљање ресурсима са аспекта маркетинга; Специфичности маркетинга услуга; Маркетинг у саобраћају; Примери и анализа маркетинга страних железничких компанија; Дефинисање адекватних маркетиншких кампања за домаћу железничку компанију и могућност њених примена; Преглед савремених метода из операционих истраживања и софтверских пакета као помоћних алата за примену концепта маркетинг менаџмента.
Практична настава: У оквиру практичне наставе студенти ће се бавити истраживањем, анализом и презентацијом свог рада на тему: актуелности у области маркетинга железничких компанија. |
||||||
Литература |
||||||
|
||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
|||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 1 |
Други облици наставе: 1 |
Студијски истраживачки рад: 1 |
5 |
||
Методе извођења наставе |
||||||
Предавања ex-катедра, вежбе, интерактивне радионице, студије случаја, дебате и тимске презентације. |
||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||
Предиспитне обавезе |
Поена: |
Завршни испит |
Поена: |
|||
активност у току наставе |
5 |
писмени испит |
40
|
|||
семинарски радови |
20 |
усмени испит |
||||
колоквијуми |
20 |
|
||||
домаћи задаци |
10 |
|
||||
презентација пројекта |
5 |
|