Master moduli
- Železnički saobraćaj i transport (MŽE)
- Saobraćajno inženjerstvo (MSI)
- Vodni saobraćaj i transport (MVD)
- Inženjerstvo gradskog i drumskog transporta (MIT)
- Bezbednost drumskog saobraćaja
- Vazdušni saobraćaj i transport (MVZ)
- Logistika (MLO)
- Telekomunikacioni saobraćaj i mreže (MTS)
- Menadzment i ekonomija u transportu i komunikacijama (MMT)
- Poštanski saobraćaj i mreže (MPS)
- Operaciona istraživanja u saobraćaju (MOI)
Vesti
Studijski program: SAOBRAĆAJ
Vrsta i nivo studija: Diplomske akademske studije
Naziv predmeta: Operativno planiranje pretovarnih procesa
Nastavnici: Po planu angažovanja za tekuću školsku godinuBroj kredita: 6 ESPB
Status predmeta: izborni
Uslov: Mehanizacija pretovara, Tehnologije sistema rukovanja materijalom
Cilj predmeta |
||||||
Kurs obuhvata formulacije i pristupe rešavanju problema operativnog upravljanja pretovarnim procesima kao elementu praktično svakog logističkih sistema. Pored optimizacionih metoda, u okviru ovog kursa posebna pažnja posvećena je podjednako heurističkim i metaheurističkim pristupima. Pri tome, prezentirajući dostignuća u ovoj oblasti, težište je stavljeno na mogućnost praktične primene i utvrđivanje efekata koji se na taj način ostvaruju. Na taj način kurs se može posmatrati kao proširenje i produbljenje znanja u oblasti operativnog planiranja različitih klasa sistema rukovanja materijalom u logistici što danas predstavlja veoma važnu i izuzetno mnogo izučavanu oblast. |
||||||
Ishod predmeta |
||||||
|
||||||
Sadržaj predmeta |
||||||
Teorijska nastava: Problemi operativnog planiranja u logistici. Operativno planiranje pretovarnih procesa. Formulacije i tipovi problema. Mogućnosti primene različitih pristupa i kvantitativnih metoda u operativnom planiranju pretovarnih procesa, kako sredstvima kontinualnog dejstva, tako i transportno manipulativnim vozilima, odnosno ostalim sredstvima cikličnog dejstva. Optimizacione metode, heuristički i metaheuristički pristupi rešavanju tipičnih klasa zadataka u ovoj oblasti. Praktična nastava: Vežbe koje uključuju obnovu i diskusiju o gradivu prezentiranom tokom teorijske nastave i vežbanje na primerima koji se odnose na pojedine oblasti teorijske nastave. kao i prezentaciju primera i studija slučaja. Debate i interaktivne radionice o pojedinim temama vezanim za neke od tipičnih klasa zadataka operativnog planiranja pretovarnih procesa. |
||||||
Literatura |
||||||
|
||||||
Broj časova aktivne nastave |
Ostali časovi |
|||||
Predavanja: 2 |
Vežbe: 2 |
Drugi oblici nastave: 1 |
Studijski istraživački rad: 1 |
6 |
||
Metode izvođenja nastave |
||||||
predavanja ex-katedra, vežbe, studije slučaja, debate, interaktivne radionice, timske prezentacije |
||||||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) |
||||||
Predispitne obaveze |
Poena: |
Završni ispit |
Poena: |
|||
aktivnost u toku nastave |
20 |
usmeni ispit |
30 |
|||
seminarski radovi |
30 |
|
|
|||
prezentacija projekta |
20 |
|
|