Мастер модули
- Железнички саобраћај и транспорт (MЖE)
- Саобраћајно инжењерство (МСИ)
- Водни саобраћај и транспорт (МВД)
- Инжењерство друмског и градског транспорта (МИТ)
- Безбедност друмског саобраћаја (МБД)
- Ваздушни саобраћај и транспорт (МВЗ)
- Логистика (МЛО)
- Телекомуникациони саобраћај и мреже (МТС)
- Менаџмент и економија у транспорту и комуникацијама (ММТ)
- Поштански саобраћај и мреже (МПС)
- Операциона истраживања у саобраћају (МОИ)
Вести
Студијски програм: САОБРАЋАЈ
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије
Назив предмета: Оперативно планирање претоварних процеса
Наставници: По плану ангажовања за текућу школску годинуБрој кредита: 6 ЕСПБ
Статус предмета: изборни
Услов: Механизација претовара, Технологије система руковања материјалом
Циљ предмета |
||||||
Курс обухвата формулације и приступе решавању проблема оперативног управљања претоварним процесима као елементу практично сваког логистичких система. Поред оптимизационих метода, у оквиру овог курса посебна пажња посвећена је подједнако хеуристичким и метахеуристичким приступима. При томе, презентирајући достигнућа у овој области, тежиште је стављено на могућност практичне примене и утврђивање ефеката који се на тај начин остварују. На тај начин курс се може посматрати као проширење и продубљење знања у области оперативног планирања различитих класа система руковања материјалом у логистици што данас представља веома важну и изузетно много изучавану област. |
||||||
Исход предмета |
||||||
|
||||||
Садржај предмета |
||||||
Теоријска настава: Проблеми оперативног планирања у логистици. Оперативно планирање претоварних процеса. Формулације и типови проблема. Могућности примене различитих приступа и квантитативних метода у оперативном планирању претоварних процеса, како средствима континуалног дејства, тако и транспортно манипулативним возилима, односно осталим средствима цикличног дејства. Оптимизационе методе, хеуристички и метахеуристички приступи решавању типичних класа задатака у овој области. Практична настава: Вежбе које укључују обнову и дискусију о градиву презентираном током теоријске наставе и вежбање на примерима који се односе на поједине области теоријске наставе. као и презентацију примера и студија случаја. Дебате и интерактивне радионице о појединим темама везаним за неке од типичних класа задатака оперативног планирања претоварних процеса. |
||||||
Литература |
||||||
|
||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
|||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 2 |
Други облици наставе: 1 |
Студијски истраживачки рад: 1 |
6 |
||
Методе извођења наставе |
||||||
предавања ex-катедра, вежбе, студије случаја, дебате, интерактивне радионице, тимске презентације |
||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||
Предиспитне обавезе |
Поена: |
Завршни испит |
Поена: |
|||
активност у току наставе |
20 |
усмени испит |
30 |
|||
семинарски радови |
30 |
|
|
|||
презентација пројекта |
20 |
|
|