Master moduli
- Železnički saobraćaj i transport (MŽE)
- Saobraćajno inženjerstvo (MSI)
- Vodni saobraćaj i transport (MVD)
- Inženjerstvo gradskog i drumskog transporta (MIT)
- Bezbednost drumskog saobraćaja
- Vazdušni saobraćaj i transport (MVZ)
- Logistika (MLO)
- Telekomunikacioni saobraćaj i mreže (MTS)
- Menadzment i ekonomija u transportu i komunikacijama (MMT)
- Poštanski saobraćaj i mreže (MPS)
- Operaciona istraživanja u saobraćaju (MOI)
Vesti
Studijski program: SAOBRAĆAJ
Vrsta i nivo studija: Diplomske akademske studije
Naziv predmeta: Planiranje, saobraćajno projektovanje i
održavanje železničke infrastrukture
Nastavnici: Po planu angažovanja za tekuću školsku godinuBroj kredita: 7 ESPB
Status predmeta: izborni
Uslov: nema posebnih uslova
Cilj predmeta |
||||||
Upoznavanje studenata sa metodologijom i najnovijim metodama planiranja i saobraćajnog projektovanja železničke infrastrukture, metodama za vrednovanje varijantnih rešenja i sa procesom organizacije održavanja nfrastrukture. |
||||||
Ishod predmeta |
||||||
Po završetku kursa svaki student će biti sposoban da argumentovano analizira i predlaže osnovne elemente bitne za proces planiranja, saobraćajnog projektovanja i vrednovanja varijantnih rešenja železničke infrastrukture, da radi na pripremi planske i projektne dokumentacije. Pored toga najbolji će moći samostalno da obavljaju ove aktivnosti, sa značajnim udelom u analizi pokazatelja, poređenju rezultata, oceni i predlogu konačnih rešenja. Tokom semestra vršiće se permanentno praćenje i ocenjivanje rada studenata proverom znanja u toku predavanja i vežbi, putem kolokvijuma i kroz izradu i prezentaciju seminarskog rada. Ocena na ispitu se sastoji iz zbira ocena koje student ostvari tokom semestra, s tim da su uslovi za polaganje ispita pozitivno urađeni kolokvijumi i pozitivno ocenjen usmeni deo ispita. Ukoliko student tokom semestra pokaže zavidan nivo znanja biće oslobođen polaganja usmenog dela ispita. |
||||||
Sadržaj predmeta |
||||||
Teorijska nastava Savremene postavke u procesu planiranja i metodologiji saobraćajnog projektovanja i održavanja železničke infrastrukture. Opšti principi primenjeni kod rekonstrukcije pruga i službenih mesta. Savremene metode za dimenzionisanje kapaciteta i vrednovanje varijantnih rešenja. Analiza kriterijuma i elemenata za ocenu rešenja. Planiranje organizacije saobraćaja pri izvođenju radova na infrastrukturi. Praktična nastava: Praktična nastava se realizuje kroz klasične računske vežbe, izradu i prezentaciju seminarskih i projektnih radova. Seminarski rad i projektni zadatak obuhvataju analizu metoda za dimenzionisanje kapaciteta, analizu varijantnih rešenja i ocenu elemenata za vrednovanje varijantnih rešenja. Poseban akcenat biće dat na planiranje radova pri održavanju infrastrukturnih postrojenja i organizacije saobraćaja pri izvođenju ovih radova. Kolokvijumi. Prezentacija seminarskog rada. |
||||||
Literatura |
||||||
1. M. S. Ivić, M. Marković, A. Marković, Effects of the Application of Conventional Methods in the Process of Forming the Pick-Up Trains, YUJOR Vol 17 No 2, Belgrade 2007. 245-256. 2. 3. B. Bošković, M. S. Ivić, A. Marković, Organizing Transportation on a Double-Track Line Under Conditions of Major Overhaul on one Track, YUJOR Vol 16 No 1, Belgrade 2006. 97-105 4. M. S. Ivić, Predavanja u formi RR koja se ''kače'' na sajt fakulteta. |
||||||
Broj časova aktivne nastave |
Ostali časovi |
|||||
Predavanja: 3 |
Vežbe: 1 |
Drugi oblici nastave: 2 |
Studijski istraživački rad: 2 |
6 |
||
Metode izvođenja nastave |
||||||
Predavanja se izvode u vidu ex-katedri, debata i timskih prezentacija. Vežbe se izvode delom kao klasične računske. Seminarski rad se radi timski, a odbrana rada se obavlja u vidu debata i timskih prezentacija. Praktičan laboratorijski rad se obavlja na terenu (u stanicama, na pruzi i projektantskim ustanovama). |
||||||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) |
||||||
Predispitne obaveze |
Poena: |
Završni ispit |
Poena: |
|||
aktivnost u toku nastave |
10 |
usmeni ispit |
40 |
|||
seminarski radovi |
20 |
|
|
|||
kolokvijumi |
20 |
|
|
|||
prezentacija projekta |
10 |
|
|