Мастер модули
- Railway traffic and transport
- Traffic Engineering
- Waterway transport and traffic
- Transport engineering
- Road traffic safety
- Air Traffic and Transport
- Logistics
- Telecommunication traffic and networks
- Management and economy in transportation and communications
- Postal traffic and networks
- Operations Research in Traffic
News
Студијски програм: САОБРАЋАЈ
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије
Назив предмета: Планирање, саобраћајно пројектовање и
одржавање железничке инфраструктуре
Наставници: По плану ангажовања за текућу школску годинуБрој кредита: 7 ЕСПБ
Статус предмета: изборни
Услов: нема посебних услова
Циљ предмета |
||||||
Упознавање студената са методологијом и најновијим методама планирања и саобраћајног пројектовања железничке инфраструктуре, методама за вредновање варијантних решења и са процесом организације одржавања нфраструктуре. |
||||||
Исход предмета |
||||||
По завршетку курса сваки студент ће бити способан да аргументовано анализира и предлаже основне елементе битне за процес планирања, саобраћајног пројектовања и вредновања варијантних решења железничке инфраструктуре, да ради на припреми планске и пројектне документације. Поред тога најбољи ће моћи самостално да обављају ове активности, са значајним уделом у анализи показатеља, поређењу резултата, оцени и предлогу коначних решења. Током семестра вршиће се перманентно праћење и оцењивање рада студената провером знања у току предавања и вежби, путем колоквијума и кроз израду и презентацију семинарског рада. Оцена на испиту се састоји из збира оцена које студент оствари током семестра, с тим да су услови за полагање испита позитивно урађени колоквијуми и позитивно оцењен усмени део испита. Уколико студент током семестра покаже завидан ниво знања биће ослобођен полагања усменог дела испита. |
||||||
Садржај предмета |
||||||
Теоријска настава Савремене поставке у процесу планирања и методологији саобраћајног пројектовања и одржавања железничке инфраструктуре. Општи принципи примењени код реконструкције пруга и службених места. Савремене методе за димензионисање капацитета и вредновање варијантних решења. Анализа критеријума и елемената за оцену решења. Планирање организације саобраћаја при извођењу радова на инфраструктури. Практична настава: Практична настава се реализује кроз класичне рачунске вежбе, израду и презентацију семинарских и пројектних радова. Семинарски рад и пројектни задатак обухватају анализу метода за димензионисање капацитета, анализу варијантних решења и оцену елемената за вредновање варијантних решења. Посебан акценат биће дат на планирање радова при одржавању инфраструктурних постројења и организације саобраћаја при извођењу ових радова. Колоквијуми. Презентација семинарског рада. |
||||||
Литература |
||||||
1. М. С. Ивић, М. Марковић, А. Марковић, Effects of the Application of Conventional Methods in the Process of Forming the Pick-Up Trains, YUJOR Vol 17 No 2, Belgrade 2007. 245-256. 2. 3. Б. Бошковић, М. С. Ивић, А. Марковић, Organizing Тransportation on a Double-Track Line Under Conditions of Major Overhaul on one Track, YUJOR Vol 16 No 1, Belgrade 2006. 97-105 4. М. С. Ивић, Предавања у форми РР која се ''каче'' на сајт факултета. |
||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
|||||
Предавања: 3 |
Вежбе: 1 |
Други облици наставе: 2 |
Студијски истраживачки рад: 2 |
6 |
||
Методе извођења наставе |
||||||
Предавања се изводе у виду ex-катедри, дебата и тимских презентација. Вежбе се изводе делом као класичне рачунске. Семинарски рад се ради тимски, а одбрана рада се обавља у виду дебата и тимских презентација. Практичан лабораторијски рад се обавља на терену (у станицама, на прузи и пројектантским установама). |
||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||
Предиспитне обавезе |
Поена: |
Завршни испит |
Поена: |
|||
активност у току наставе |
10 |
усмени испит |
40 |
|||
семинарски радови |
20 |
|
|
|||
колоквијуми |
20 |
|
|
|||
презентација пројекта |
10 |
|
|