Saobracajni fakultet
Pretraga
Home
 

Studijski program: SAOBRAĆAJ

Vrsta i nivo studija: Diplomske akademske studije

Naziv predmeta: Kvalitet usluga u komunikacionom saobraćaju

Nastavnici: Po planu angažovanja za tekuću školsku godinu

Broj kredita: 5 ESPB

Status predmeta: izborni

Uslov: nema

Cilj predmeta

Upoznavanje studenata sa elementima kvaliteta usluga u poštanskom i telekomunikacionom saobraćaju.

Ishod predmeta

Po završetku kursa student će biti sposoban da:

  1. Analizira kvalitet usluga u poštanskom i telekomunikacionom saobraćaju;
  2. Definiše akcije koje treba sprovesti u cilju unapređenja kavaliteta usluga u poštanskom i telekomunikacionom saobraćaju;
  3. Argumentuje menadžmentu probleme koji su vezani za kvalitet usluga u poštanskom i telekomunikacionom saobraćaju;
  4. Kreira sistem kvaliteta u poštanskim i telekomunikacionim sistemima.

Sadržaj predmeta

Teorijska nastava:

Kvalitet u poštanskom saobraćaju. Kvalitet usluga sa stanovišta Svetskog poštanskog saveza. Kvalitet usluga prema Generalnom planu poštanskih usluga. Analiza kvaliteta poštanskih usluga. Kvalitet rada poštanskih šalterskih službi. Uticaj ekonomskog faktora na nivo kvaliteta. Uloga menadžmenta u procesu unapređenja kvaliteta poštanskih usluga. Dizajniranje programa kvaliteta. Dokumentacija za sistem kvaliteta u poštanskom saobraćaju. Opšti model kvaliteta servisa u telekomunikacionom saobraćaju. Osnovni elementi koncepta kvaliteta. Funkcionalne faze u procesu uspostavljanja i održavanja kvaliteta telekomunikacionih servisa. Nivo dogovora o kvalitetu telekomunikacionih servisa. Proces ugovaranja odgovarajućeg nivoa kvaliteta servisa. Upravljanje i kontrola kvalitetom u telekomunikacionom saobraćaju.

Praktična nastava:

Pod praktičnom nastavom se podrazumevaju vežbe u računskom centru i drugi oblici nastave koji podrazumevaju rad studenata na izradi dokumenata za sistem kvaliteta u poštanskim i telekomunikacionim sistemima

 

Literatura

  1. Z. Bojković, D. Marković, Elementi kvaliteta u poštanskom i telekomunikacionom saobraćaju, Jantar. Beograd, 1997.,
  2. D. Zelenović, Sistem kvaliteta, Istraživački tehnološki centar, Novi Sad, 1995.,
  3. W. Shay, Savremene komunikacione tehnologije i mreže, Kompjuter biblioteka, Beograd, 2004.,
  4. O. Heckmann, The Competitive Internet Service Provider, Technical University Darmstadt, Germany, 2001.

Broj časova aktivne nastave

Ostali časovi

Predavanja:

2

Vežbe:

2

Drugi oblici nastave:

0

Studijski istraživački rad:

0

6

Metode izvođenja nastave

predavanja ex-katedra, vežbe, timske prezentacije.

Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)

Predispitne obaveze

Poena:

Završni ispit

Poena:

aktivnost u toku nastave

 

pismeni ispit

 

seminarski radovi

20

usmeni ispit

30

kolokvijumi

50

 

 

domaći zadaci

 

 

 

prezentacija projekta

 

 

 

 
© Univerzitet u Beogradu - Saobracajni fakultet 2006-2010.