Saobracajni fakultet
Pretraga
Home
 

Studijski program: SAOBRAĆAJ

Vrsta i nivo studija: Diplomske akademske studije

Naziv predmeta: Upravljanje marketingom u logistici

Nastavnici: Po planu angažovanja za tekuću školsku godinu

Broj kredita: 6 ESPB

Status predmeta: izborni

Uslov: nema posebnih uslova

Cilj predmeta

Osnovni cilj ovog predmeta je da se studenti detaljnije upoznaju sa različitim pristupima i postupcima upravljanja marketingom i da se osposobe za samostalnu primenu određenih modaliteta planiranja, organizacije i upravljanja marketing aktivnostima logističkih sistema.

Ishod predmeta

Student će biti sposoban da: planira, organizuje, analizira i kontroliše marketing aktivnosti logističkih sistema. Na osnovu stečenih znanja biće osposobljen da odlučuje o marketing ciljevima i instrumentima, da kreira logističke usluge u funkciji zadovoljstva korisnika, upravlja odnosima sa korisnicima i razvija različite marketing i poslovne strategije logističkih kompanija.

Sadržaj predmeta

Teorijska nastava:

Pristupi i dimenzije upravljanja marketingom u logistici; Istraživanje marketing okruženja; Planiranje i kontrola marketing aktivnosti; Organizacija marketing funkcije u logističkim sistemima; Marketing odlučivanje; Marketing informacioni sistem (MIS); Strateška analiza i izbor marketing strategija; Strategija pozicioniranja na logističkom tržištu; Upravnjalje promotivnim aktivnostima; Odlučivanje o instrumentima marketinga za logističke usluge; Izrada marketing plana i sprovođenje marketing programa; Kreiranje logističke usluge kao integralnog dela koncepta vrednosti za potrošača; Upravljanje logističkim uslugama u lancu vrednosti; Marketing odnosa i upravljanje odnosima sa korisnicima (CRM); Upravljanje zadovoljstvom korisnika logističkih usluga; Strategija zadržavanja; Modeliranje satisfakcije i lojalnost korisnika; Modeli ponašanja korisnika logističkih usluga.

Praktična nastava:

Kroz konkretne zadatke na vežbama i samostalan rad (studija slučaja), student će razvijati i primenjivati određene postupke i modele upravljanja marketing aktivnostima u realnim logističkim sistemima. Kroz timske prezentacije i interaktivne radionice studenti će definisati, razmatrati, kritikovati i usvajati različite scenarije marketinga u logističkim kompanijama. Na časovima vežbi studenti će kreirati marketing plan i program logističkih sistema.

Literatura

  1. M. J. Kilibarda, Marketing u logistici, autorizovana skripta, Saobraćajni fakultet, Beograd,     Srbija, 2008.,
  2. A. Harrison and Remko van Hoek, Logistics Management and Strategy, Prentice Hall, New York, USA, 2005.,
  3. M. Christopher, H. Peck, Marketing Logistics, Butterworth-Heinemann, Amsterdam-Boston, USA, 2003.,
  4. M. Pabst und B. Wipki, Marketing in der Logistik, Deutscher Verkehrs-Verlag GmbH, Hamburg, Germany, 2003.,
  5. Philip Kotler, A Framework for Marketing Management, Prentice-Hall, New York, USA, 2001.,
  6. D. L. Cahill, Customer Loyalty in Third Party Logistics Relationships: Findings from Studies in Germany and the USA, Physica-Verlag, Heidelberg 2007.

Broj časova aktivne nastave

Ostali časovi

Predavanja:

2

Vežbe:

2

Drugi oblici nastave:

0

Studijski istraživački rad:

0

8

Metode izvođenja nastave

predavanja ex-katedra, vežbe, interaktivne radionice, studije slučaja, timske prezentacije.

Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)

Predispitne obaveze

Poena:

Završni ispit

Poena:

aktivnost u toku nastave

10

pismeni ispit

25

seminarski radovi

20

usmeni ispit

30

kolokvijumi

-

 

 

domaći zadaci

5

 

 

prezentacija projekta

10

 

 

 
© Univerzitet u Beogradu - Saobracajni fakultet 2006-2010.