Saobracajni fakultet
Pretraga
Home
 

Студијски програм: САОБРАЋАЈ

Врста и ниво студија: Дипломске академске студије

Назив предмета: Управљање маркетингом у логистици

Наставници: По плану ангажовања за текућу школску годину

Број кредита: 6 ЕСПБ

Статус предмета: изборни

Услов: нема посебних услова

Циљ предмета

Основни циљ овог предмета је да се студенти детаљније упознају са различитим приступима и поступцима управљања маркетингом и да се оспособе за самосталну примену одређених модалитета планирања, организације и управљања маркетинг активностима логистичких система.

Исход предмета

Студент ће бити способан да: планира, организује, анализира и контролише маркетинг активности логистичких система. На основу стечених знања биће оспособљен да одлучује о маркетинг циљевима и инструментима, да креира логистичке услуге у функцији задовољства корисника, управља односима са корисницима и развија различите маркетинг и пословне стратегије логистичких компанија.

Садржај предмета

Теоријска настава:

Приступи и димензије управљања маркетингом у логистици; Истраживањe маркетинг окружења; Планирање и контрола маркетинг активности; Организација маркетинг функције у логистичким системима; Маркетинг одлучивање; Маркетинг информациони систем (МИС); Стратешка анализа и избор маркетинг стратегија; Стратегија позиционирања на логистичком тржишту; Управњаље промотивним активностима; Одлучивање о инструментима маркетинга за логистичке услуге; Израда маркетинг плана и спровођење маркетинг програма; Креирање логистичке услуге као интегралног дела концепта вредности за потрошача; Управљање логистичким услугама у ланцу вредности; Маркетинг односа и управљање односима са корисницима (CRM); Управљање задовољством корисника логистичких услуга; Стратегија задржавања; Моделирање сатисфакције и лојалност корисника; Модели понашања корисника логистичких услуга.

Практична настава:

Кроз конкретне задатке на вежбама и самосталан рад (студија случаја), студент ће развијати и примењивати одређене поступке и моделе управљања маркетинг активностима у реалним логистичким системима. Кроз тимске презентације и интерактивне радионице студенти ће дефинисати, разматрати, критиковати и усвајати различите сценарије маркетинга у логистичким компанијама. На часовима вежби студенти ће креирати маркетинг план и програм логистичких система.

Литература

  1. М. Ј. Килибарда, Маркетинг у логистици, ауторизована скрипта, Саобраћајни факултет, Београд,     Србија, 2008.,
  2. А. Harrison and Remko van Hoek, Logistics Management and Strategy, Prentice Hall, New York, USA, 2005.,
  3. M. Christopher, H. Peck, Marketing Logistics, Butterworth-Heinemann, Amsterdam-Boston, USA, 2003.,
  4. M. Pabst und B. Wipki, Marketing in der Logistik, Deutscher Verkehrs-Verlag GmbH, Hamburg, Germany, 2003.,
  5. Philip Kotler, A Framework for Marketing Management, Prentice-Hall, New York, USA, 2001.,
  6. D. L. Cahill, Customer Loyalty in Third Party Logistics Relationships: Findings from Studies in Germany and the USA, Physica-Verlag, Heidelberg 2007.

Број часова активне наставе

Остали часови

Предавања:

2

Вежбе:

2

Други облици наставе:

0

Студијски истраживачки рад:

0

8

Методе извођења наставе

предавања ex-катедра, вежбе, интерактивне радионице, студије случаја, тимске презентације.

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

Поена:

Завршни испит

Поена:

активност у току наставе

10

писмени испит

25

семинарски радови

20

усмени испит

30

колоквијуми

-

 

 

домаћи задаци

5

 

 

презентација пројекта

10

 

 

 
© Универзитет у Београду - Саобраћајни факултет 2006-2010.