O katedri
Katedra za Saobraćajno inženjerstvo nastala je udruživanjem:
- KATEDRE ZA PLANIRANJE SAOBRAĆAJA;
- KATEDRE ZA REGULISANJE DRUMSKOG I GRADSKOG SAOBRAĆAJA;
- KATEDRE ZA TEORIJU SAOBRAĆAJNOG TOKA I KAPACITET DRUMSKIH SAOBRAĆAJNICA;
- KATEDRE ZA DRUMSKE SAOBRAĆAJNICE
- KATEDRE ZA PLANIRANJE SAOBRAĆAJA;
- KATEDRE ZA REGULISANJE DRUMSKOG I GRADSKOG SAOBRAĆAJA;
- KATEDRE ZA TEORIJU SAOBRAĆAJNOG TOKA I KAPACITET DRUMSKIH SAOBRAĆAJNICA;
- KATEDRE ZA DRUMSKE SAOBRAĆAJNICE
TRANSPORTNO INŽENJERSTVO I SAOBRAĆAJNO INŽENJERSTVO | |
PREMA SAVREMENIM DEFINICIJAMA TRANSPORTNO INŽENJERSTVO SE BAVI PRIMENOM TEHNIČKIH I NAUČNIH PRINCIPA U PLANIRANJU, FUNKCIONALNOM PROJEKTOVANJU, UPRAVLJANJU I ORGANIZACIJI MOGUĆNOSTI BILO KOJEG VIDA TRANSPORTA SA CILJEM DA OBEZBEDE BEZBEDAN, BRZ, EFIKASAN, KOMFORAN, PRIHVATLJIV, EKONOMIČAN PREVOZ KOJI NE UGROŽAVA ŽIVOTNU SREDINU. SAOBRAĆAJNO INŽENJERSTVO SE MOŽE DEFINISATI KAO FAZA U INŽENJERSTVU KOJA SE BAVI PRIMENOM TEHNIČKIH I NAUČNIH PRINCIPA SA CILJEM DA SE OBEZBEDI EFIKASNO, EKOLOŠKI PRIHVATLJIVO, EKONOMSKI IZVODLJIVO I BEZBEDNO KRETANJE LJUDI I DOBARA NA MREŽI ULICA I PUTEVA. |
|
KOJE UŽE MATIČNE OBLASTI SE IZUČAVAJU NA KATEDRI ZA SAOBRAĆAJNO INŽENJERSTVO? | |
|
|
KOJI SE PREDMETI IZ UŽIH (NAVEDENIH) MATIČNIH OBLASTI SLUŠAJU (MOGU SLUŠATI) NA SAOBRAĆAJNOM SMERU? | |
|
|
ZAŠTO SE SAOBRAĆAJNO INŽENJERSTVO POSEBNO IZDVAJA I PROUČAVA? | |
ZATO ŠTO SE 60 % DO 80% SVIH KRETANJA LJUDI I DOBARA SE OBAVLJA SE NA MREŽI PUTEVA I ULICA | |