Vesti
Назив предмета: Примена напредних технологија ГИС-а у водном саобраћају |
||
Наставник или наставници: Хрле Ш. Златко |
||
Статус предмета: изборни |
||
Број ЕСПБ: 7 |
||
Услов: Положени одговарајући предмети са основних академских и дипломских академских студија |
||
Циљ предмета
Након завршеног курса студенти ће у потпуности овладати ГИС-ом, његовим концептима и принципима. Полазници ће сво теоријско знање искористити за креирање електронских навигационих карата. |
||
Исход предмета
По завршетку курса студент ће бити способан да разуме и да се упозна са основним појмовима ГИС-а, архитектуром лејера и гео-базом података. Студент ће бити у стању да изврши просторну анализу, 3D анализу и статистику поља. Такође ће бити оспособљен да пројектује моделе са провером тачности података и методе за мерење и просторно моделирање. Упознаће се са напредном картографијом, анотацијом, ознакама итд примена ГИС-а у стварању ENC-a. |
||
Садржај предмета
1. Увод у ГИС, основни појмови, преглед до тада стеченог знања; 2. Преглед, архитектура лејера, и гео-база података; 3. Гео-базе података, структура, типови; 4. Просторна анализа, 3D анализа, статистика поља; 5. Стварање модела, анатомија модела, елементи модела; 6. Тачност података, методе за мерење тачности података, просторно моделирање; 7. Напредна картографија, анотације, ознаке, метадата; 8. Електронске навигационе карте, примена ГИС-а у стварању ENC-a |
||
Препоручена литература
1. А. Скидморе, Environmental Modelling with GIS and Remote Sensing (Geographic Information Systems Workshop), CRC, 2002. 2. S. Shekhar, H. Xiong, Encyklopedia of GIS, Springer-Verlag, New York, 2008. 3. J. Drummond, R. Billen, E. Joao, D. Forrest, Dynamic and Mobile GIS: Investigating Changes in Space and Time (Innovations in Gis), CRC, 2006. 4. D. Hilbring, 3D-GIS Visualisierung in der Umweltinformatik, Universitätsverlag Karlsruhe, 2005. 5. M. Fisher, H. J. Scholten, D. Unwin, Spatial Analytical Perspectives on GIS : GISDATA 4, CRC, 1996. |
||
Број часова активне наставе |
предавања: 3 |
Студијски истраживачки рад: 3 |
Методе извођења наставе предавања ех-катедра и студијски истраживачки рад |
||
Оцена знања (максимални број поена 100) семинарски радови - 50, усмени испит - 50 |