Vesti
Назив предмета: Фази системи са применама у саобраћају и транспорту |
||
Наставник или наставници: Теодоровић Б. Душан, Вукадиновић С. Катарина |
||
Статус предмета: изборни |
||
Број ЕСПБ: 7 |
||
Услов: Познавање програмирања, метода операционих истраживања и вештачке интелигенције које се уче у оквиру Основних и Дипломских академских студија Саобраћајног факултета |
||
Циљ предмета |
||
Исход предмета
Најбољи студент ће се оспособити да побољшава перформансе развијених Фази система хеуристичким алгоритмима и врши анализу осетљивости. |
||
Садржај предмета
Теоријска настава: Фази приступ решавању сложених задатака у саобраћају и транспорту. Генерисање фази система из нумеричких података. Развој модела фази система и побољшавање перформанси модела помоћу хеуристичких алгоритама. Бројни примери развијених фази система за моделирање одлучивања у саобраћају и транспорту. Фази графови. Анализа обавијања података (ДЕА) са применом на одређивање ефикасности варијанти обраде контејнера у лучким контејнерским терминалима. Фази ДЕА са применама у саобраћају. Практична настава: Самосталан истраживачки рад у договору са наставником. |
||
Препоручена литература J.S.R. Jang, C.T Sun, E. Mizutani, Neuro-Fuzzy and Soft Computing, Prentice Hall, Inc, 1997. G. Klir, T. Folger, T, Fuzzy Sets, Uncertainty and Information, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ, 1988. J. M. Mendel, Uncertain Rule-Based Fuzzy Logic Systems: Introduction and New Directions, Prentice-Hall, NJ, 2001. Т. Ј. Ross, Fuzzy Logic with Engineering Applications, John Wiley & Sons Ltd, 2004. Д. Теодоровић, К. Вукадиновић, Traffic Control and Transport Planning: A Fuzzy Sets and Neural Networks Approach. Kluwer Academic Publishers, Norwell, MA, 1998. J. L. Verdegay, (Ed.) Fuzzy Sets Based Heuristics for Optimization, Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg, 2003. H. J. Zimmermann, Fuzzy Set Theory and Its Applications, Kluwer Academic Publishers, Boston, 1991. |
||
Број часова активне наставе |
предавања: 3 |
Студијски истраживачки рад: 3 |
Методе извођења наставе предавања ex-катедра |
||
Оцена знања (максимални број поена 100) активност у току наставе - 10, семинарски радови - 30, колоквијуми - 30, усмени испит - 30 |