Мастер модули
- Железнички саобраћај и транспорт (MЖE)
- Саобраћајно инжењерство (МСИ)
- Водни саобраћај и транспорт (МВД)
- Инжењерство друмског и градског транспорта (МИТ)
- Безбедност друмског саобраћаја (МБД)
- Ваздушни саобраћај и транспорт (МВЗ)
- Логистика (МЛО)
- Телекомуникациони саобраћај и мреже (МТС)
- Менаџмент и економија у транспорту и комуникацијама (ММТ)
- Поштански саобраћај и мреже (МПС)
- Операциона истраживања у саобраћају (МОИ)
Вести
Студијски програм: САОБРАЋАЈ
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије
Назив предмета: Страни језик у пословним комуникацијама
Наставници: По плану ангажовања за текућу школску годинуБрој кредита: 4 ЕСПБ
Статус предмета: изборни
Услов: нема посебних услова
Циљ предмета |
||||||
|
||||||
Исход предмета |
||||||
Студент је оспособљен за:
|
||||||
Садржај предмета |
||||||
Теоријска и практична настава:
|
||||||
Литература |
||||||
|
||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
|||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 1 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
5 |
||
Методе извођења наставе |
||||||
интерактивна настава, вежбе (лексичке, граматичке), презентације, дискусије |
||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||
Предиспитне обавезе |
Поена: |
Завршни испит |
Поена: |
|||
активност у току наставе |
30 |
Писмени испит |
20 |
|||
семинарски радови |
|
усмени испит |
20 |
|||
домаћи задаци |
30 |
|
|
|||
Студијски програм: САОБРАЋАЈ
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије
Назив предмета: Руски језик у пословним комуникацијама
Наставник: Јелица С. Алабурић
Сарадник у настави:
Број кредита: 4 ЕСПБ
Статус предмета: изборни
Услов: нема посебних услова
Циљ предмета |
||||||
|
||||||
Исход предмета |
||||||
Студент је оспособљен за:
|
||||||
Садржај предмета |
||||||
Теоријска и практична настава:
|
||||||
Литература |
||||||
Релевантни стручни и научни часописи и сајтови |
||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
|||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 1 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
5 |
||
Методе извођења наставе |
||||||
интерактивна настава, вежбе (лексичке, граматичке), презентације, дискусије |
||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||
Предиспитне обавезе |
Поена: |
Завршни испит |
Поена: |
|||
активност у току наставе |
30 |
Писмени испит |
20 |
|||
семинарски радови |
|
усмени испит |
20 |
|||
Колоквијуми |
|
|
|
|||
домаћи задаци |
30 |
|
|
|||
презентација пројекта |
|
|
|
|||
Студијски програм: САОБРАЋАЈ
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије
Назив предмета: Немачки језик у пословним комуникацијама
Наставник: Нина Ж. Половина
Сарадник у настави:
Број кредита: 4 ЕСПБ
Статус предмета: изборни
Услов: нема посебних услова
Циљ предмета |
||||||
|
||||||
Исход предмета |
||||||
Студент је оспособљен за:
|
||||||
Садржај предмета |
||||||
Теоријска и практична настава:
|
||||||
Литература |
||||||
|
||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
|||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 1 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
5 |
||
Методе извођења наставе |
||||||
интерактивна настава, вежбе (лексичке, граматичке), презентације, дискусије |
||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||
Предиспитне обавезе |
Поена: |
Завршни испит |
Поена: |
|||
активност у току наставе |
30 |
писмени испит |
20 |
|||
семинарски радови |
|
усмени испит |
20 |
|||
колоквијуми |
|
|
|
|||
домаћи задаци |
30 |
|
|
|||
презентација пројекта |
|
|
|
|||
Студијски програм: САОБРАЋАЈ
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије
Назив предмета: Енглески језик науке и струке у области транспортног и саобраћајног инжењерства
Наставник: Гордана Д. Димковић-Телебаковић
Број кредита: 4 ЕСПБ
Статус предмета: изборни
Услов: Студент је већ раније учио енглески језик.
Циљ предмета |
||||||
Циљ предмета је да омогући студенту да кроз наставу на енглеском језику развија способности за студирање (study skills) у области своје уже научне области / специјалности, да унапреди способност самосталног коришћења језика како би могао јасно да саопшти своје знање, идеје, мишљење и резултате, да усвоји академске културне конвенције писаног и говорног дискурса, и стекне самопоуздање у употреби енглеског језика за академске потребе (English for academic purposes - EAP) и енглеског језика у функцији струке (English for professional purposes - EPP). |
||||||
Исход предмета |
||||||
По завршетку курса се очекује да сваки студент може да користи термине и фразе из своје уже научне области и струке, да правилно употребљава граматичка и дискурсна обележја ЕТТЕSP-a, да је у стању да прати предавања на енглеском језику, ''хвата'' белешке, брзо и ефикасно чита, спретно користи литературу, може да пише апстракте и уводе научних чланака, уме да цитира радове, пише писма колегама, преводи стручне и научне текстове, јасно излаже на скуповима и учествује у академским дискусијама у области ЕТТЕSP-a. Најбољи студент је у стању да самостално бира теме о којима ће говорити и писати коректно и адекватно, да са сигурношћу узима учешће у дебатама и уме да буде лидер у тимским активностима. |
||||||
Садржај предмета |
||||||
Теоријска настава: Статус ETTESP-a у свету науке; Однос ETTESP-a и појединих области транспортног и саобраћајног инжењерства, посебно менаџмента и економије у транспорту и комуникацијама; ETTESP и енглески језик / енглески језик за посебне намене; Лексичка, граматичка и реторичка обележја ETTESP-a; Способности студирања - Study skills; Слушање и разумевање предавања, презентација; ''Хватање'' бележака; Коришћење библиотека и компјутера; Вештина читања; Организовање и повезивање мисли и идеја; Типови академског писаног дискурса - научни чланци, уводи и апстракти научних чланака, цитирање радова, академска кореспонденција; Превођење научних и стручних текстова; Академски говорни дискурс: терминологија и фразеологија, комуникативне способности; Презентације; Учествовање у академским дискусијама у области ЕТТЕSP-a Практична настава: У току вежби студенти кроз решавање задатака утврђују наставне јединице о којима је наставник говорио на предавањима. |
||||||
Литература |
||||||
Списак литературе
|
||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
|||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 1 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
1 |
||
Методе извођења наставе |
||||||
У настави се користи комбиновани метод (комуникативни, граматичко-преводни, аудио-визуелно-структурални) и разноврсне технике (рад у паровима или групама, индивидуални и фронтални рад). Настава се остварује кроз предавања, вежбе, консултације, интерактивне радионице, дебате и презентације. |
||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||
Предиспитне обавезе |
Поена: |
Завршни испит |
Поена: |
|||
активност у току наставе |
15 |
писмени испит |
35 |
|||
семинарски радови |
|
усмени испит |
35 |
|||
колоквијуми |
|
|
|
|||
домаћи задаци |
|
|
|
|||
презентација пројекта |
15 |
|
|