Вести
МСИОИ105
Студијски програм: САОБРАЋАЈ
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије
Назив предмета: Детерминистички модели Oперационих истраживања
Наставници: По плану ангажовања за текућу школску годинуБрој кредита: 4 ЕСПБ
Статус предмета: изборни
Услов: Операциона истраживања на Основним академским студијама
Циљ предмета |
||||||
Упознавање студената са сложеним саобраћајним оптимизационим задацима, математичком формулацијом и одређивањем решења методама Oперационих истраживања. Оспособљавање студената за уочавање потреба за оптимизацијом и применом оптималних решења у саобраћајној пракси. |
||||||
Исход предмета |
||||||
Сваки студент ће се оспособити за:
Најбољи студент ће се оспособити да предложи мере за примену добијених решења и прати перформансе саобраћајних система. |
||||||
Садржај предмета |
||||||
Теоријска настава: Моделирање практичних задатака моделима Линеарног и Целобројног програмирања. Одређивање и анализа решења и анализа осетљивости решења помоћу корисничког софтвера. Дуалност. Економска интерпретација дуалних променљивих. Задаци распоређивања радника, претоварно-транспортних средстава и контејнера. Динамички модели. Ублажавање загушења на путним мрежама. Управљање неравномерним теретним токовима на мрежи. Нелинеарно програмирање. Оптимизација функције једне и више променљивих без ограничења и са ограничењима. Примене у саобраћају и транспорту.
Практична настава: На вежбама се раде задаци из методских јединица побројаних у оквиру теоријске наставе уз употребу корисничког софтвера. |
||||||
Литература |
||||||
|
||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
|||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 1 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
5 |
||
Методе извођења наставе |
||||||
предавања ex-катедра, вежбе |
||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||
Предиспитне обавезе |
Поена: |
Завршни испит |
Поена: |
|||
активност у току наставе |
10 |
писмени испит |
|
|||
семинарски радови |
|
усмени испит |
30 |
|||
колоквијуми |
50 |
|
|
|||
домаћи задаци |
10 |
|
|
|||
презентација пројекта |
|
|
|