Мастер модули
- Железнички саобраћај и транспорт (MЖE)
- Саобраћајно инжењерство (МСИ)
- Водни саобраћај и транспорт (МВД)
- Инжењерство друмског и градског транспорта (МИТ)
- Безбедност друмског саобраћаја (МБД)
- Ваздушни саобраћај и транспорт (МВЗ)
- Логистика (МЛО)
- Телекомуникациони саобраћај и мреже (МТС)
- Менаџмент и економија у транспорту и комуникацијама (ММТ)
- Поштански саобраћај и мреже (МПС)
- Операциона истраживања у саобраћају (МОИ)
Вести
Студијски програм: САОБРАЋАЈ
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије
Назив предмета: Моделирање, симулација и анимација
Наставници: По плану ангажовања за текућу школску годинуБрој кредита: 6 ЕСПБ
Статус предмета: изборни
Услов: нема посебних услова
Циљ предмета |
||||||
Нагли развој рачунарске технике, појава уско специјализованих симулационих језика (SIMULA, GPSS, SIMSCRIPТ и др. ), појава симулационих програмских пакета (Аrena, Аutomod и др.. ), напредак у методологији симулације учинили су да рачунарска симулација буде широко прихваћена и коришћена. У појединим фазама истраживања пројекта извођења експеримента је онемогућено због компликованости, дуготрајности, великих новчаних улагања или безбедности испитивања, па се у таквим случајевима прибегава симулацији. Овај метод има низ предности и успешно решава проблем сложености. Симулација се може користити у фази пројектовања пре него што се систем изгради, или за анализу ефикасности функционисања постојећих система. Тада служи као средство анализе у циљу предвиђања промена код постојећих система и средство предвиђања перформанси нових система. |
||||||
Исход предмета |
||||||
Разумевање основних принципа симулационог моделирања. Савладавање фаза које су неопходне при реализацији симулационих процеса. Студенти ће научити поједине симулационе језике и биће упознати са појединим програмским пакетима, њиховим окружењем и коришћењем. Студенти ће бити оспособљени да примене симулациону мотодологију за анализу функционисања система из стручних области за које се школују, кроз израду одговарајућих симулационих модела.. |
||||||
Садржај предмета |
||||||
Теоријска настава: Системски концепти моделирања. Спецификација система са дискретним догађајима. Морфизми система. Хијерархијски морфизми за спецификацију система. DEVS (Discrete Event System Specification) формализми. Представљање система помоћу DEVS -а. DEVS модели. Вишекомпонентни DEVS: модуларност и хијерархија. Реализација формализама. Савремена окружења за развој симулационих модела - HLA. Увод у HLA (High Level Architecure). Интеграција HLA и постојећих симулационих алата. Интероперабилност. Дистрибуирани системи. Моделирање и апстракција у вишенивовској симулацији. Дистрибуирана симулација. Симулација заснована на Wеb-у. Вештачка интелигенција и симулација. Савремени трендови у развоју симулације. Интеграција рачунарске симулације, вештачке интелигенције, рачунарских мрежа и мултимедијалних технологија. Рачунарска анимација и језик VRML.
Практична настава: DEVS (Discrete Event System Specification) формализми. Представљање система помоћу DEVS-а. DEVS модели. Вишекомпонентни DEVS. Реализација формализама. HLA (High Level Architecure). Интеграција HLA и постојећих симулационих алата. Дистрибуирана симулација. Симулација заснована на Wеb-у. Рачунарска анимација и језик VRML. |
||||||
Литература |
||||||
|
||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
|||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 2 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
8 |
||
Методе извођења наставе |
||||||
предавања ex-катедра, вежбе, рад у лабораторији. |
||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||
Предиспитне обавезе |
Поена: |
Завршни испит |
Поена: |
|||
активност у току наставе |
10 |
писмени испит |
25 |
|||
семинарски радови |
40 |
усмени испит |
25 |
|||
колоквијуми |
|
|
|
|||
домаћи задаци |
|
|
|
|||
презентација пројекта |
|
|
|