Мастер модули
- Железнички саобраћај и транспорт (MЖE)
- Саобраћајно инжењерство (МСИ)
- Водни саобраћај и транспорт (МВД)
- Инжењерство друмског и градског транспорта (МИТ)
- Безбедност друмског саобраћаја (МБД)
- Ваздушни саобраћај и транспорт (МВЗ)
- Логистика (МЛО)
- Телекомуникациони саобраћај и мреже (МТС)
- Менаџмент и економија у транспорту и комуникацијама (ММТ)
- Поштански саобраћај и мреже (МПС)
- Операциона истраживања у саобраћају (МОИ)
Вести
Студијски програм: САОБРАЋАЈ
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије
Назив предмета: Методе управљања квалитетом у логистици
Наставници: По плану ангажовања за текућу школску годинуБрој кредита: 6 ЕСПБ
Статус предмета: изборни
Услов: нема посебних услова
Циљ предмета |
||||||
Циљ предмета је да се студенти упознају са методама, моделима и методолошким поступцима моделирања и управљања квалитетом у логистици. Циљ је да се студенти оспособе да самостално примењују постојеће и развијају нове моделе управљања квалитетом. |
||||||
Исход предмета |
||||||
Студенти ће бити оспособљени да користе и примењују различите приступе, моделе и методе мерења и побољшања квалитета, али и да развијају и примењују конкретне моделе управљања квалитетом у реалним условима пословања логистичких система. Посебно ће бити способни да моделирају квалитет логистичке услуге, мере и унапређују квалитет логистичких процеса и система. |
||||||
Садржај предмета |
||||||
Теоријска настава: Преглед основних методолошких приступа и метода управљања квалитетом; Примена одређених метода и модела у процесу мерења и побољшања квалитета логистичке услуге (GAP модел, SERQUAL и SERPERF модел, хијерархијски модел мерења вредности за корисника, P-C-P модел, концепт развоја нових услуга, анализа употребне вредности, методе поређења атрибута, и др.); Мерење сатисфакције корисника (Кано модел, ACSI и ECSI модел); Примена одређених метода и модела у процесу мерења и побољшања способности логистичких процеса (Шест сигма методологија; QFD (Quality Function Deployment) метода, FMEA (Failure Mode and Effect Analysis), Матрични дијаграм, Дијаграм узроци-последице (Ishikawa дијаграм), PDPC (Process Decision Program Charts) дијаграм, Brainstorming i brainwriting tehnike, мапирање процеса, анализа поља утицаја, и др.); Развоји и примена конкретних модела и приступа управљању квалитетом у логистици. Практична настава: На вежбама студенти ће радити конкретне примере везане за: моделирање квалитета логистичке услуге, сатисфакције корисника и квалитета логистичких процеса. Студенти ће самостално истраживати и примењивати одређене методе моделирања и управљања квалитетом у складу са задатим условима. |
||||||
Литература |
||||||
|
||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
|||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 2 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
8 |
||
Методе извођења наставе |
||||||
предавања ex-катедра, вежбе, стручна пракса, интерактивне радионице, студије случаја. |
||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||
Предиспитне обавезе |
Поена: |
Завршни испит |
Поена: |
|||
активност у току наставе |
10 |
писмени испит |
25 |
|||
семинарски радови |
20 |
усмени испит |
30 |
|||
колоквијуми |
- |
|
|
|||
домаћи задаци |
5 |
|
|
|||
презентација пројекта |
10 |
|
|