Студијски програм: САОБРАЋАЈ
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије
Назив предмета: Прогнозирање нових сервиса
Наставници: По плану ангажовања за текућу школску годинуБрој кредита: 6 ЕСПБ
Статус предмета: изборни
Услов: нема посебних услова
Циљ предмета |
||||||
Прогнозирање прихватња нових сервиса/производа од стране корисника. |
||||||
Исход предмета |
||||||
Студенти ће бити оспособљени да примене одговарајуће методе у циљу предвиђања понашања тржишта у односу на нови понуђени сервис/производ, да утврде степен пенетрације посматраног сервиса и период до достизања критичне масе броја корисника; Биће оспособљени да процене потребне капацитете за поједине елементе мреже. |
||||||
Садржај предмета |
||||||
Теоријска настава: Основни елементи процеса прогнозирања нових сервиса/производа; Селекција нових сервиса/производа; Дифузиони модели; Bass-oв модел; Генерализован Bass-ов модел, Модификације Bass-овог модела; Модели дифузије различитих брендова на тржишту, Двофазни модел ране најаве новог сервиса/производа; Супституциони модели; Осетљивост прогнозе; Интервал поверења; Методе истраживања тржишта; Практична настава (Вежбе): Примери дифузионих модела; Примена модела дифузије различитих брендова на тржишту; Примери супституционих модела; Примери модела за истраживање тржишта; |
||||||
Литература |
||||||
|
||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
|||||
Предавања: 3 |
Вежбе: 2 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
7 |
||
Методе извођења наставе |
||||||
предавања ex-катедра, вежбе; |
||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||
Предиспитне обавезе |
Поена: |
Завршни испит |
Поена: |
|||
активност у току наставе |
|
писмени испит |
|
|||
семинарски радови |
30 |
усмени испит |
40 |
|||
колоквијуми |
30 |
|
|
|||
домаћи задаци |
|
|
|
|||
презентација пројекта |
|
|
|