Мастер модули
- Железнички саобраћај и транспорт (MЖE)
- Саобраћајно инжењерство (МСИ)
- Водни саобраћај и транспорт (МВД)
- Инжењерство друмског и градског транспорта (МИТ)
- Безбедност друмског саобраћаја (МБД)
- Ваздушни саобраћај и транспорт (МВЗ)
- Логистика (МЛО)
- Телекомуникациони саобраћај и мреже (МТС)
- Менаџмент и економија у транспорту и комуникацијама (ММТ)
- Поштански саобраћај и мреже (МПС)
- Операциона истраживања у саобраћају (МОИ)
Вести
Студијски програм: МЕНАЏМЕНТ И ЕКОНОМИЈА У САОБРАЋАЈУ И ТРНСПОРТУ
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије - мастер
Назив предмета: Глобалне комуникације
Наставници: По плану ангажовања за текућу школску годинуБрој кредита: 6 ЕСПБ
Статус предмета: Изборни
Услов: Нема посебних услова
Циљ предмета |
||||||
Глобализација савременог друштва један је од најактуелнијих друштвених процеса данашњице. У средишту курса глобалне комуникације, осим основних појмова и теоријских праваца, биће дата анализа утицаја информатичих и телекомуникационих технологија на процес свеопште глобализације савременог друштва. Посебан акценат курса је на светској глобалној мрежи-Интернету, као својеврсној претечи глобалног друштва. |
||||||
Исход предмета |
||||||
|
||||||
Садржај предмета |
||||||
Теоријска настава: Основни појмови комуникације, медији, публика; Комуникација и култура; Глобализација; Умрежено друштво; Масовни медији и комуникације; Глобализација медија; Медијске супер компаније; Дигиталне комуникационе технологије; Интернет као медиј; Друштвене последице Интернет комуникације; Информационо друштво; Глобални градови; Практична настава: Сваки студент у оквиру вежби брани семинарски рад који је у складу са наставном јединицом коју је протекле недеље слушао у оквиру теоријске наставе. Након сваке одбране семинарског рада обавезна је групна дискусија на задату тему. Једном месечно организују се радионице где групе студента дебатују о унапред припремљеним темама (Глобализација, транзиција, Интернет и друштво, раса и нација, одрживи саобраћај). Поред овога студенти врше мала истраживања и представљају резултате истраживања у оквиру групних пројектних радова. |
||||||
Обавезна литература |
||||||
В. Вулетић, Глобализација, Градска библиотека, Зрењанин, 2006 |
||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
|||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 2 |
Други облици наставе: 1 |
Студијски истраживачки рад: 2 |
3 |
||
Методе извођења наставе |
||||||
Предавања ex-катедра, вежбе, интерактивне радионице, студије случаја, дебате, пројектни радови |
||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||
Предиспитне обавезе |
Поена: |
Завршни испит |
Поена: |
|||
Активност у току наставе |
0 -10 |
Усмени испит |
40 |
|||
Семинарски рад |
6-10 |
|
|
|||
Колоквијум |
10-20 |
|
|
|||
Присуство на настави |
5 |
|
|
|||
Пројектни рад |
6-15 |
|
|