Saobracajni fakultet
Pretraga
Home
 

Студијски програм: САОБРАЋАЈ

Врста и ниво студија: Дипломске академске студије

Назив предмета: Системи возова великих брзина

Наставници: По плану ангажовања за текућу школску годину

Број кредита: 5 ЕСПБ

Статус предмета: изборни

Услов: Електровучна возила и Дизел вучна возила или Теорија кретања

 

Циљ предмета

Омогућавање студиозног прилаза целокупном процесу кретања возова великих брзина у постојећим условима саобраћаја и експлоатације. Упознавање са концепцијама градње возова великих брзина и основним карактеристикама целокупног техничког система воз-траса. Анализирање техничких карактеристика и перформанси дизел-моторних, електро-моторних и магнетно-левитационих гарнитура. Упознавање са рачунарским сигналним и телекомуникационим системима возова великих брзина. Анализирање специфичних стабилних електроенергетских постројења вуче. Упознавање са перформансама електро-вучних мотора, као и са основним карактеристикама линеарних мотора и типова погонских траса магнетно левитационих возила

Исход предмета

По завршетку курса студент би требао да  буде способан да:

1)  усвоји савремену технологију везану за ове системе;

2)  прати токове најновијих технологија и самостално стиче неопходна
      знања неопходна за њихову примену на нашим  просторима;

3)  спремно и информисано прихвати процес  увођења у саобраћај возова
      великих брзина и укључи се у процес даљег пројектовања;

4)  одржава према потреби  делове  високо аутоматизованог система
      возила- траса, односно сигнално-сигурносних и електроенергетских
      система,  за чије је  опслуживање неопходан искључиво
      високообразован кадар.

Најбољи студенти морали би да буду:

5)  Иницијатори што бржег увођења ових технологија на нашу железницу, имајући у виду да су оне у свету у широкој примени већ  близу 50 година, јер поред националног престижа увођење у експлоатацију система возова  великих брзина подиже и на много виши ниво целокупан технолошко индустријски развој земље.

Садржај предмета

Теоријска настава:

Основни захтеви и базне перформансе гарнитура возова великих брзина и конструкција трасе. Техничке и еародинамичке карактеристике дизел-моторних гарнитура возова великих брзина,  електро-моторних гарнитура и гарнитура са самонагињућим сандуком. Основне карактеристике магнетно-левитационих гарнитура. Рачунарски, сигнални и телекомуникациони системи. Сигурносни системи за обезбеђивање трасе. Типови и карактеристике вучних електромотора. Линерни мотори.

Практична настава:

Нумеричка анализа и симулација кретања гарнитура великх брзина. Одређивање и базни прорачун основних  аеродинамичких ефеката током кретања возова великих брзина. Прорачун кинематичких и динамичких перформанси. Симулација самонагињања гарнитура у кривини. Димензионисање стабилних електро енергетских постројења вуче возова великих брзина и вучних електромотора. Прорачун линераног мотора

Литература

  1. V. Shielhlen , Dynamics of high speed vehicles Springer Ferlag 1998
  2. Dukkipati, R.V., Computer aided simulation in railway dynamic, VSD, 1993
  3. С.Русов, Возови великих брзина, Ауторизовани CD, Саобраћајни Факултет, Београд, 2008.

Број часова активне наставе

Остали часови

Предавања:

2

Вежбе:

1

Други облици наставе:

1

Студијски истраживачки рад:

1

5

Методе извођења наставе

предавања ex-катедра у виду симулација и презентација, , интерактивне нумеричке  вежбе на рачунару

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

Поена:

Завршни испит

Поена:

активност у току наставе

10

писмени испит

15

семинарски радови

20

усмени испит

15

колоквијуми

20

 

 

презентација пројекта

20

 

 

 
© Faculty of Transport and Traffic Engineering, Belgrade 2006-2010.