Мастер модули
- Railway traffic and transport
- Traffic Engineering
- Waterway transport and traffic
- Transport engineering
- Road traffic safety
- Air Traffic and Transport
- Logistics
- Telecommunication traffic and networks
- Management and economy in transportation and communications
- Postal traffic and networks
- Operations Research in Traffic
News
Студијски програм: САОБРАЋАЈ
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије
Назив предмета: Менаџмент комуникационих мрежа и сервиса
Наставници: По плану ангажовања за текућу школску годинуБрој кредита: 6 ЕСПБ
Статус предмета: изборни
Услов: нема посебних услова
Циљ предмета |
||||||
Изучавање следећих области: филозофије одржавања мрежа и сервиса, концепт управљања мрежом и сервисима,, међународни стандарди у области управљања мрежама и сервисима, принципи управљања телекомуникацијама- ТМN принципи, моделирање управљивих мрежних ресурса и база података, протоколи, платформе за реализацију управљања, нови алати у управљању мрежама и сервисима, базе података, (Datawarehouse) аутоматизација пословних процеса телеком оператора и понуђача сервиса, планирање пословних процеса коришћењем мапе телеком процеса |
||||||
Исход предмета |
||||||
Сви студенти треба да знају: концепте одржавања и управлјанја комуникационим мрежама и сервисима, типове организације одржавања и управљања, рачунарске платформе за управљање мрежама и сервисима на појединим управљачким нивоима, основне стандарде за ову област. Најбољи студенти треба да могу да дефинишу процесе и интеракције у управљању мрежама и сервисима. Примену одговарајућих стандарда на сваком управљачком нивоу. креирају процесе према е-ТОМ мапи.
|
||||||
Садржај предмета |
||||||
Теоријска настава: Филозофије одржавања мрежа; Филозофија управљања мрежама и сервисима; Основни принципи управљања телекомуникацијама; Мрежа за управљање телекомуникацијама-ТМN; Моделирање управљивих мрежних објеката; Примена -ТМN стандарди и пракса; Улога Datawarehouse; Управљање сервисима; Дефинисање пословних процеса телеком оператора и понуђача сервиса; Планирање пословних процеса коришћењем Мапе телекомуникационих процеса (TOM , e-TOM); Улога процеса у реорганизовању телеком оператора (реинжињеринг процеса).
Практична настава: Дефинисање управљивих објеката у појединим елементима мреже, Коришћење расположивих управљачких алата. Datawarehouse. Примери увођења ТМN у поједине делове мреже. Моделирање и тестирање апликација за управљање. |
||||||
Литература |
||||||
Списак литературе:
|
||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
|||||
Предавања: 3 |
Вежбе: 1 |
Други облици наставе: 0 |
Студијски истраживачки рад: 1 |
7 |
||
Методе извођења наставе |
||||||
предавања ex-катедра, вежбе, студије случаја, дебате, симулације, тимске презентације и сл.
|
||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||
Предиспитне обавезе |
Поена: |
Завршни испит |
Поена: |
|||
активност у току наставе |
5 |
писмени испит |
|
|||
семинарски радови |
20 |
усмени испит |
35 |
|||
колоквијуми |
40 |
|
|
|||
домаћи задаци |
|
|
|
|||
презентација пројекта |
|
|
|