Студијски програм: САОБРАЋАЈ
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије
Назив предмета: Телекомуникациони протоколи
Наставници: По плану ангажовања за текућу школску годинуБрој кредита: 6 ЕСПБ
Статус предмета: изборни
Услов: нема посебних услова
Циљ предмета |
||||||
Упознавање са фундаменталним концептима телекомуникационих протокола, илустрованих на реалним примерима протокола Интернета. |
||||||
Исход предмета |
||||||
По завршетку курса студент ће познавати слојевите моделе и механизме телекомуникационих протокола и бити способан да специфицира и анализира перформансе телекомуникационих протокола. |
||||||
Садржај предмета |
||||||
Теоријска настава: Дефиниције и основни појмови, слојевити модели. Слој линка за податке: контрола грешака, контрола протока, примери DLL протокола. Мрежни слој: сервиси, адресирање, алгоритми рутирања, протоколи рутирања у Интернету. Транспортни слој: адресирање, успостава и раскид везе, опоравак од грешака, контрола загушења. Примери транспортних протокола у Интернету: TCP, UDP, RTP/RTCP. Апликациони слој: адресирање, електронска пошта, фајл трансфер, WWW и HTTP. Управљачки протоколи. Сигнализациони протоколи.
Практична настава: Формалне спецификације протокола. Симулација механизама протокола. Анализа перформанси телекомуникационих протокола. |
||||||
Литература |
||||||
1. W. Stallings, Data and Computer Communications, Prentice-Hall, 2004., 2. А. Таненбаум, Рачунарске мреже, Микро књига - превод четвртог издања, 2005. 3. RFC документи са статусом међународних стандарда, 4. ITU-T препоруке
|
||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
|||||
Предавања: 3 |
Вежбе: 1 |
Други облици наставе: 1 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
7 |
||
Методе извођења наставе |
||||||
Предавања, вежбе и рад у рачунарској учионици
|
||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
||||||
Предиспитне обавезе |
Поена: |
Завршни испит |
Поена: |
|||
активност у току наставе |
10 |
писмени испит |
|
|||
семинарски радови |
40 |
усмени испит |
30 |
|||
колоквијуми |
|
|
|
|||
домаћи задаци |
10 |
|
|
|||
презентација пројекта |
10 |
|
|