| Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
| Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
| Изборно подручје (модул) | Заједничка настава | |||||||||
| Врста и ниво студија | Основне академске студије | |||||||||
| Назив предмета | Увод у саобраћај и транспорт | |||||||||
| Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Обавезни | |||||||
| Услов | Нема посебних услова | |||||||||
| Циљ предмета |
Упознавање студената са концептом и основним појмовима, димензијама и специфичностима саобраћаја и транспорта, као и тенденцијама развоја саобраћајно-транспортних система у зависности од промена у окружењу. | |||||||||
| Исход предмета |
По завршетку курса сваки студент би требало да
буде способан да - дефинише појам, карактеристике и специфичности саобраћајне «производње» и услуге; - опише историјски развој саобраћаја и анализира чиниоце појаве и развоја саобраћаја; - опише мултидимензионални концепт саобраћајног система, његове елементе и подсистеме; - дефинише и аргументује основне саобраћајно-географске и експлоатационо-техничке одлике различитих видова саобраћаја, као и њихово место у саобраћајном систему/ на тржишту; - разликује нове концепте саобраћаја и транспорта. По завршетку курса најбољи студент би требало да буде способан да - упоређује видове превоза и аргументује компаративну анализу карактеристика/перформанси; - опише и аргументује савремене тенденције развоја саобраћајних система; - опише и аргументује однос саобраћаја и окружења. |
|||||||||
| Садржај предмета | ||||||||||
| Теоријска настава |
Теоријска настава: - Мултидисциплинарно тумачење саобраћаја и транспорта, појам и специфичности транспортне услуге - Услови појаве и развоја саобраћаја - карактеристике појединих историјских епоха - Саобраћајни систем и подсистеми: концепт и димензије - Карактеристике/перформансе појединих видова транспорта и система за пренос порука - Нови концепти саобраћаја, транспорта и комуникација - Транспорт, саобраћај и животна средина: одржив транспорт |
|||||||||
| Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Усмена одбрана семинарских радова студената на теме које су везане за наставне јединице. Свака одбрана је праћена дискусијом кроз анализу студија случаја на тему која се презентује. Претраживање кључних појмова и релевантних извора у области саобраћаја и транспорта. | |||||||||
| Литература | ||||||||||
| 1 | М. Адамовић, “Увод у саобраћај ”, Саобраћајни факултет, Београд, 2003; | |||||||||
| 2 | Пејчић-Тарле С., Бојковић, Н., Петровић, М., Писани материјали и презентације са предавања, Саобраћајни факултет, Београд. | |||||||||
| 3 | Jean-Paul
Rodrigue , Claude Comtois , Brian Slack,”TheGeography of Transport Systems” |
|||||||||
| 4 | ||||||||||
| 5 | ||||||||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
| 2 | 2 | 6 | ||||||||
| Методе извођења наставе |
предавања ex-катедра, интерактивна настава, вежбе, интерактивне радионице, студије случаја, дебате, тимске презентације | |||||||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
| Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
| активност у току предавања |
15 | писмени испит | ||||||||
| практична настава | усмени испит | 35 | ||||||||
| колоквијуми | 35 | |||||||||
| семинари | 15 | |||||||||