| Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
| Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
| Изборно подручје (модул) | Заједничка настава | |||||||||
| Врста и ниво студија | Основне академске студије | |||||||||
| Назив предмета | Социологија | |||||||||
| Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
| Услов | Нема посебних услова | |||||||||
| Циљ предмета |
Основни циљ предмета социологија је да студентима пружи елементарна сазнања о друштвеном окружењу кроз анализу најважнијих друштвених феномена, процеса, догађаја, било да су локалног или глобалног карактера. Посебна пажња посвећена је објашњењу оних процеса који се тичу међусобног односа друштва и његових саобраћајних потреба. | |||||||||
| Исход предмета |
Сваки студент би требало да буде у стању да
дефинише појмове друштвени систем, друштвене институције, друштвене вредности
и норме; Сваки студент би требало да буде у стању да наведе главне процесе у савременом друштву и да објасни њихове узроке и последице; Сваки студент би требало да овлада основним вештинама израде социолошких анкета за испитивање јавног мњења; Већина студената би требало да буде у стању да анализира резултате сопствених истраживања, да их доводи у везу једне са другима, док би најбољи студенти требло да буду у стању да резултате својих истраживања доведу у везу са ширим друштвеним факторима; Већина студената би требало да има јасну идеју на који начин се истраживачки потенцијали социолошке науке могу применити у анализи и доношењу решења везаних за комуникационо-саобраћајне потребе друштва; Најбољи студенти би требало да буде у стању да друштвене процесе доведе у међусобну везу, објаснe природу ових веза, њихове узрочне механизме као и могуће будуће последице ових односа; |
|||||||||
| Садржај предмета | ||||||||||
| Теоријска настава |
Предмет социологије; Методологија социолошких истраживања; Социолошке теорије; Друштвена стратификација; Култура и друштво; Глобализација; Масовни медији и комуникације; Социологија интернета; Градови и урбана подручја; Рад и економски живот; Породица, брак и сексуалност; Раса и етницитет; Религија; Владавина и политика; Социологија образовања; Криминал и преступничко понашање; | |||||||||
| Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Сваки студент у оквиру вежби брани семинарски
рад који је у складу са наставном јединицом коју је протекле недеље слушао у
оквиру теоријске наставе. Након сваке одбране семинарског рада обавезна је
групна дискусија на задату тему. Једном месечно организују се радионице где
групе студента дебатују о унапред припремљеним темама (Глобализација,
транзиција, интернет и друштво, раса и нација, одрживи саобраћај). Поред овога студенти се обучавају за израду социолошких анкета, врше мала истраживања (10 испитаника по студенту) и представљају резултате истраживања у оквиру групних пројектних радова. |
|||||||||
| Литература | ||||||||||
| 1 | Е. Гиденс, Социологија, Економски факултет, Београд, 2007 | |||||||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
| 2 | 1 | 0 | 0 | 5 | ||||||
| Методе извођења наставе |
Предавања ex-катедра, вежбе, интерактивне радионице, студије случаја, дебате, пројектни радови | |||||||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
| Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
| активност у току предавања |
20 | писмени испит | ||||||||
| практична настава | 15 | усмени испит | 30 | |||||||
| колоквијуми | 20 | |||||||||
| семинари | 15 | |||||||||