| Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
| Студијски програм | Саобраћај | |||
| Изборно подручје (модул) | Заједничка настава | |||
| Врста и ниво студија | Основне академске студије | |||
| Назив предмета | Руски језик 2 | |||
| Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Обавезни | |
| Услов | Нема посебних услова | |||
| Циљ предмета |
Развој језичких вештина у језику струке (читање
и разумевање краћих текстова), терминологија интернета, терминологија
Европске уније за област саобраћаја, усавршавање комуникативне компетенције у
области струке, разумевање, изражавање и интеракција у професионалном
контексту, развијање продуктивних
модела употребе термина и остале стручне лексике у говору |
|||
| Исход предмета |
Студент стиче способност усменог изражавања у једноставнијим ситуацијама професионалне употребе језика, има проширен терминолошки фонд везан за Интернет, мултимедије и Европску унију, користи лексичка средства специфична за свакодневну и професионалну комуникацију, познаје различите технике читања. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Теоријска настава |
Обједињено усвајање знања језика и знања о језику, као и о савременој цивилизацији и култури руског језичког ареала, проширивање лексичког фонда терминосистема струке, рад на типичним структурама језика струке (номиналне и вербалне фразе, активне и пасивне конструкције...), овладавање техникама усменог изражавања о проблемима и резултатима из дате области (прикази, излагања, краћи реферати), проширивање образаца говорне делатности путем дискусија о стручним проблемима, развијање способности читања специфичне стручне материје на нивоу глобалног, селективног и оријентационог | |||
| Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Обједињено усвајање знања језика и знања о језику, као и о савременим цивилизацијским, културолошким, социо-културолошким реалијама руског језичког подручја, проширивање лексичког фонда језика струке, рад на проблемима типичних конструкција језика струке (номиналне и вербалне фразе, активне и пасивне конструкције...), овладавање техникама усменог изражавања о проблемима и резултатима из дате области (прикази, излагања, краћи реферати), проширивање образаца говорне делатности путем дискусија о стручним проблемима, развијање способности читања специфичне стручне материје на нивоу глобалног, селективног и оријентационог. | |||
| Литература | ||||
| 1 | Алабурић, Ј. Уџбеник руског језика за студенте саобраћајног факултета, Саобраћајни факултет, Београд, 1997. | |||
| 2 | Гапочка, И.К. Пособие по обучению чтению (изучающее чтение), «Русский язык», Москва, 1989 | |||
| 3 | www.yandex.ru , www.europa.eu |
|||
| 4 | http://www.mintrans.ru/ | |||
| 5 | одабрани аутентични текстови, аудио и видео материјали | |||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | 0 | 5 | |
| Методе извођења наставе |
интерактивна настава,вежбе (лексичке, граматичке), презентације, дискусије | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
| активност у току предавања |
30 | писмени испит | ||
| практична настава | 30 | усмени испит | 40 | |
| колоквијуми | ||||
| семинари | ||||