Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Заједничка настава | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије | |||||||||
Назив предмета | Програмирање | |||||||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
Услов | одслушан предмет Основи програмирања | |||||||||
Циљ предмета |
Овладавање напреднијим техникама програмирања, специјално оним које се тичу програмирања за базе података. | |||||||||
Исход предмета |
1. По завршетку курса сваки студент ће бити
способан да дефинише основне појмове база података: податак, информацију,
ентитет, атрибут, домен, базу података, ситем за управљање базама
података. 2. Сваки студент би требало да разликује основне моделе података: релациони, објектни, објектно -реалциони, хијерахијски. 3. Студент би требало да може да опише пројектовање реалационе базе података поступком нормализације. 4. Очекује се да сваки студент може самостално да пројектује и имплементира једноставну релациону базу података. 5. Студент би требало да уме да самостално развије апликацију, у визуелном програмском језику за обављање стандардних послова над базом података: уношење, брисање, ажурирање, сортирање, ... |
|||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Основни појмови база података. Системи за управљање базама података. Модели података. Релациони модел података. Основи релационе алгебре. Релационе базе података. Пројектовање релационих база података. Развој чеоних апликација. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Развојно окружење релационог система за управљање базама података. Анализа реалног система. Креирање релационе базе података. Табеле. Везе између табела. Референцијални интегритет. Упити и угњеждени упити. Акциони упити. Параметарски упити. Обрасци. Извештаји. Развој чеоних апликација. Прегледање базе података. Упис и брисање записа. Сортирање. Претраживање записа. Ажурирање записа базе података. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | С. А. Младеновић, Слајдови са предавања, доступни у електронском облику са сајта Саобраћајног факултета, Београд, Србија, 2013. | |||||||||
2 | С. Р. Јанковић, А. Р. Узелац, Материјал за вежбе, доступан у електронском облику са сајта Саобраћајног факултета, Београд, Србија, 2013. | |||||||||
3 | С. Обрадовић и други, MS ACCESS систем за управљање базама података, Виша електротехничка школа, Београд, 2005. | |||||||||
4 | П. Калуђерчић, С. Обрадовић, Пројектовање информационих система – релационе базе података, Виша електротехничка школа, Београд, 2006. | |||||||||
5 | J.
Walkenbach, H. Tyson, F. Wempen, C. N. Prague, M. R. Groh, P. G. Aitken, L.
A. Bucki, Microsoft Office 2007 Biblija, превод са енглеског, Микро књига,
Београд, 2008. |
|||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 0 | 2 | 4 | |||||||
Методе извођења наставе |
Предавања ех-катедра. Вежбе ех-катедра. Лабораторијске вежбе. Консултације. Е-учење. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||||||||
практична настава | усмени испит | 30 | ||||||||
колоквијуми | 60 | |||||||||
семинари | ||||||||||