Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Саобраћај
Изборно подручје (модул) Заједничка настава
Врста и ниво студија Основне академске студије
Назив предмета Програмирање
Број ЕСПБ 4 Статус предмета (обавезни/изборни) Изборни
Услов одслушан предмет Основи програмирања
Циљ
предмета
Овладавање напреднијим техникама програмирања, специјално оним које се тичу програмирања за базе података. 
Исход
предмета
1. По завршетку курса сваки студент ће бити способан да дефинише основне појмове база података: податак, информацију, ентитет, атрибут, домен, базу података, ситем за управљање базама података.
2. Сваки студент би требало да разликује основне моделе података: релациони, објектни, објектно -реалциони, хијерахијски.
3. Студент би требало да може да опише пројектовање реалационе базе података поступком нормализације.
4. Очекује се да сваки студент може самостално да пројектује и имплементира једноставну релациону базу података.
5. Студент би требало да уме да самостално развије апликацију, у визуелном програмском језику за обављање стандардних послова над базом података: уношење, брисање, ажурирање, сортирање, ...
Садржај предмета
Теоријска
настава
Основни појмови база података. Системи за управљање базама података. Модели података. Релациони модел података. Основи релационе алгебре. Релационе базе података. Пројектовање релационих база података. Развој чеоних апликација. 
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Развојно окружење релационог система за управљање базама података. Анализа реалног система. Креирање релационе базе података. Табеле. Везе између табела. Референцијални интегритет. Упити и угњеждени упити. Акциони упити. Параметарски упити. Обрасци. Извештаји. Развој чеоних апликација. Прегледање базе података. Упис и брисање записа. Сортирање. Претраживање записа. Ажурирање записа базе података. 
Литература
1 С. А. Младеновић, Слајдови са предавања, доступни у електронском облику са сајта Саобраћајног факултета, Београд, Србија, 2013.
2 С. Р. Јанковић, А. Р. Узелац, Материјал за вежбе, доступан у електронском облику са сајта Саобраћајног факултета, Београд, Србија, 2013.
3 С. Обрадовић и други, MS ACCESS систем за управљање базама података, Виша електротехничка школа, Београд, 2005.
4 П. Калуђерчић, С. Обрадовић, Пројектовање информационих система – релационе базе података, Виша електротехничка школа, Београд, 2006.
5 J. Walkenbach, H. Tyson, F. Wempen, C. N. Prague, M. R. Groh, P. G. Aitken, L. A. Bucki, Microsoft Office 2007 Biblija, превод са енглеског, Микро књига, Београд, 2008.
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 0 2   4
Методе
извођења
наставе
Предавања ех-катедра. Вежбе ех-катедра. Лабораторијске вежбе. Консултације. Е-учење.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
10 писмени испит  
практична настава   усмени испит 30
колоквијуми 60    
семинари