| Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
| Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
| Изборно подручје (модул) | Заједничка настава | |||||||||
| Врста и ниво студија | Основне академске студије | |||||||||
| Назив предмета | Основи програмирања | |||||||||
| Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Обавезни | |||||||
| Услов | Нема посебних услова |
|||||||||
| Циљ предмета |
Иновација теоријских и практичних знања која представљају савремену информатичку писменост. Усвајање основних принципа и метода вештине програмирања. | |||||||||
| Исход предмета |
1. По завршетку курса сваки студент ће бити
способан да опише структуру рачунарског система. 2. Очекује се да сваки студент може самостално да креира и форматира инжењерски документ (документ који садржи табеле, формуле, слике, графиконе). 3. Сваки студент би требало да буде способан да користи основне Интернет сервисе, претраживаче и навигаторе Web-а. 4. Студент би требало да може да дефинише основне појмове програмирања: алгоритам, програм, преводилац, синтаксу, семантику. 5. Студент треба да разликује основне конструкције програмског језика: симболичко име, податак, тип података, израз, оператор, операд, наредбу. 6. Очекује се да студент може самостално да реализује све фазе процеса програмирања у окружењу визуелног програмског језика за познате алгоритме. 7. Студент би требало да комбиновањем познатих алгоритама (претраживања, сортирања, min-max) формира алгоритме и имплементира мање сложене апликативне програме. |
|||||||||
| Садржај предмета | ||||||||||
| Теоријска настава |
Рачунар и рачунарски систем. Обрада текста. Рад са табелама и графиконима. Коришћење Интернета. Увод у програмирање. Елементи визуелног програмског језика опште намене. Основе кодирања. Наредбе одлучивања. Наредбе за реализацију циклуса. Потпрограми. Датотеке. | |||||||||
| Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Рачунар и рачунарски систем. Обрада текста. Рад са табелама и графиконима. Коришћење Интернета. Креирање презентација. Увод у програмирање. Елементи визуелног програмског језика опште намене. Основе кодирања. Наредбе одлучивања. Наредбе за реализацију циклуса. Потпрограми. Датотеке. | |||||||||
| Литература | ||||||||||
| 1 | С. А. Младеновић, С. Р. Јанковић и A. Р. Узелац, Основи програмирања, са решеним задацима у Visual Basic-у, Саобраћајни факултет, Београд, Србија, 2010. | |||||||||
| 2 | С. A. Младеновић, Слајдови са предавања, Саобраћајни факултет, Београд, Србија, 2012. | |||||||||
| 3 | С. Р. Јанковић, А. Р. Узелац, Материјал за вежбе, доступан у електронском облику са сајта Саобраћајног факултета, Београд, Србија, 2012. | |||||||||
| 4 | http://msdn.microsoft.com/library | |||||||||
| 5 | http://office.microsoft.com/sr-latn-cs/ | |||||||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
| 2 | 0 | 2 | 0 | 6 | ||||||
| Методе извођења наставе |
Предавања ех-катедра. Вежбе ех-катедра. Лабораторијске вежбе. Консултације. Е-учење. | |||||||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
| Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
| активност у току предавања |
10 | писмени испит | 35 | |||||||
| практична настава | усмени испит | 20 | ||||||||
| колоквијуми | 35 | |||||||||
| семинари | ||||||||||