Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Cаобраћај | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Заједничка настава | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије | |||||||||
Назив предмета | Основи економије | |||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Обавезни | |||||||
Услов | Нема посебних услова | |||||||||
Циљ предмета |
Упознавање са основним појмовима, односима и законитостима функционисања привреде као целине (макроекономија) и појединачних привредних субјеката у тржишној привреди (микроекономија). | |||||||||
Исход предмета |
Студенти ће моћи да науче чиме се руководе привредни субјекти у тржишној привреди, односно како се успоставља њихова функција циља. Разумеће економске нужности које владају на тржишту. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Макроекономија: анализа макроекономских агрегата, бруто домаћи производ, инвестиције, штедња, јавна потрошња, платни биланс, тржиште новца, банкарски систем и креирање новца,макроекономска равнотежа. Микроекономија: понашање предузећа у тржишној привреди, анализа понуде, врсте трошкова, критеријуми ефикасности и оптимум, технички и економски оптимум, максимизирање профита, типови технолошких промена, понашање потрошача, анализа тражње, еластичност тражње, различите тржишне структуре, одређивање цена, регулација тржишта. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | На часовима вежби се обрађују поједине тематске целине. Студенти се подстичу да користе примере из реалне економије. Инспиришу се на рад у мањим групама и дискусију о одређеним темама. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Ј. Петровић- Вујачић, Основи економије, Саобраћајни факултет, Београд, 2010. | |||||||||
2 | ||||||||||
3 | ||||||||||
4 | ||||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | 0 | 6 | |||||||
Методе извођења наставе |
Настава се организује као јединствен процес предавања и вежби уз пуно учешће студената. Програм предмета омогућује да се делови тематских целина обраде путем индивидуалне презентације од стране студената. Сваку тематску целину почиње наставник уводним предавањем. На вежбама се укључују студенти са унапред припремљеним презентацијама, семинарским радовима, анализом примера, после чега следи дискусија. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 30 | |||||||
практична настава | усмени испит | 20 | ||||||||
колоквијуми | 30 | |||||||||
семинари | 10 | |||||||||