Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Железнички саобраћај и транспорт | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије | |||||||||
Назив предмета | Управљање железничким саобраћајем и транспортом | |||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |||||||
Услов | нема посебних услова | |||||||||
Циљ предмета |
Предмет има за циљ стицање најновијих знања из области управљања железничким саобраћајем и транспортом са посебним освртом на проблеме комбинаторне оптимизације на железници и могуће приступе решавању ових проблема. | |||||||||
Исход предмета |
По завршетку курса студент ће бити оспособљен:
- за анализу, разраду и решавање проблема комбинаторне оптимизације на железници |
|||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
врста и ниво студија | Теоријском наставом обухваћене су следеће тематске целине: Објекти и нивои управљања железници; Проблеми рутирања: Утицај станичних капацитета на закрчења; Ограничење станичних капацитета;Проблеми рутирања на мрежи: Политика блокова теретних кола; Модели формирања возова; Изабрани аспекти рутирања и формирања возова; Општи мрежни оптимизациони модел; Проблеми распоређивања на железници: Аналитички линијски модели (међустанична политика). Распоређивање теретних кола; Димензионисање теретног колског парка; Управљање кретањем возова не мрежи: Проблем оптималног дипечирања; Модели и алгоритми примене ATCS-а у распоређивању и оперативном функционисању железнице; Модел за успешну примену једног ATCS-а; Тактичко распоређивање возова, SCAN I систем. Проблеми распоређивања локомотива: Примена стохастичких алгоритама за решавање проблема распоређивања локомотива; Симултано распоређивање локомотива и железничких кола; Моделовање и решавање проблема распоређивања особља: Тактички и стратешки модели за решавање проблема распоређивања особља. |
|||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | У оквиру практичне наставе студент ће се бавити анализом, разрадом и развојем математичких модела проблема који припадају одређеним областима управљања железничким саобраћајем и транспортом. Математичко моделовање спроводи се коришћењем софтвера AMPL (+CPLEX,MINOS, SNOPT). У оквиру практичне наставе обавезна је и израда пројектног задатка на једну од тема које су обухваћене предметом. |
|||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Проф. др Небојша Бојовић, „Управљање железничким саобраћајем и транспортом“ Саобраћајни факултрет, Београд 2007. | |||||||||
2 | Проф. др Небојша Бојовић „Модели за управљање теретним колима железнице“, Монографија, Саобраћајни факултет, 2002. | |||||||||
3 | Hamdi A. Taha, "Operations Research - An Introduction", Prentice Hall, Pearson Education Inc, 2003. | |||||||||
4 | Paul Williams, "Model Building in Mathematical Programming", John Wiley & Sons, LTD, 2008. | |||||||||
5 | Robert Fourer, David M. Gay, Brian W. Kernighan, "AMPL - A modeling language for mathematical programming", Brooks/Cole, USA, 2003. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
3 | 2 | 1 | 0 | 4 | ||||||
Методе извођења наставе |
Предавања еx-катедра, вежбе, интерактивне радионице, студије случаја, дебате, тимске презентације. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 30 | |||||||
практична настава | 10 | усмени испит | 20 | |||||||
колоквијуми | 20 | |||||||||
семинари | 10 | |||||||||