| Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
| Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
| Изборно подручје (модул) | Телекомуниациони саобраћај имреже | |||||||||
| Врста и ниво студија | Основне академске студије | |||||||||
| Назив предмета | Основе статистичких истраживања | |||||||||
| Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
| Услов | Вероватноћа и статистика | |||||||||
| Циљ предмета |
Циљ предмета је да се студенти упознају са методологијом статистичких истраживања, савладају изабрани статистички софтвер и науче да га користе за анализу реалних података. | |||||||||
| Исход предмета |
После одслушаног и положеног предмета студенти ће разумети проблематику статистичких података и рада са њима, биће оспосебљени да се укључе у рад на квантитативним истраживањима, умеће да се снађу у реалној ситуацији где се наилази на проблеме са подацима, активно ће користити изабрани статистички софтвер, умеће да изаберу одговарајућу методу за статистичку анализу и моћи ће да интерпретирају и примене добијене резултате. | |||||||||
| Садржај предмета | ||||||||||
| Теоријска настава |
Процес квантитативног истраживања; Извори
података; Врсте података, променљиве, скале мерења; Мерење, мерни инструменти
и грешке; Избор променљивих; Популација; Појам узорка, Величина узорка и
оцена грешке, Прост случајни узорак, Стратификовани узорак, Избор елемента
узорка на терену; Методе прикупљања података; Традиционални видови анкете,
Предности и мане традиционалних видова анкете; Утицај рачунара на методе
прикупљања података; Укупна грешка истраживања; Неодговор, Неодговор јединке,
Неодговор на ставку; Креирање формулара или упитника; Припрема података,
Шифрирање; Унос података; Препроцесирање података, Пондерисање; Софтвери за статистичку анализу података; Анализа података, Креирање извештаја и презентација резултата |
|||||||||
| Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Савлађивање статистичког софтвера, рад са реалним подацима, припрема података за анализу, рекодирање, интерпретација добијених резултата и тестирање статистичких хипотеза. | |||||||||
| Литература | ||||||||||
| 1 | М. Паскота, Основе квантитативних истраживања, Саобраћајни факултет, Београд, 2007. | |||||||||
| 2 | ||||||||||
| 3 | ||||||||||
| 4 | ||||||||||
| 5 | ||||||||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
| 2 | 0 | 2 | 0 | 4 | ||||||
| Методе извођења наставе |
Предавања и вежбе се изводе у рачунарској учионици уз активно учешће студената у свим фазама. Предвиђена је могућност студије случаја, радне групе и тимског рада. Дискусије и презентације добијених резултата. | |||||||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
| Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
| активност у току предавања |
15 | писмени испит | ||||||||
| практична настава | усмени испит | 30 | ||||||||
| колоквијуми | 25 | |||||||||
| семинари | 30 | |||||||||