Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | САОБРАЋАЈ | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Телекомуникациони саобраћај и мреже | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије | |||||||||
Назив предмета | Програмски језици | |||||||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Упознавање основних и напредних концепата објектно-оријентисаних програмских језика, различитих програмских метода и нестандардних типова података, као и рад са понуђеним развојним програмским окружењима. | |||||||||
Исход предмета |
Студенти ће бити упознати са сличностима и разликама неколико водећих објектно-оријентисаних језика. Научиће различите технике програмирања, као и да праве и кроз готове библиотеке користе нестандардне типове података. Такође, студенти ће савладати једно од следећих развојних програмских окружења: MS Visual Studio, Sun Java или Borland Delfi. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Објектно-оријентисано програмирање. Основни појмови објектно-оријентисаног програмирања. Апстрактни типови података. Основни и напредни концепти објектно-оријентисаног програмирања. Класе, објекти, поруке, својства, методе и догађаји. Хијерархија класа. Релације, инкапсулација, наслеђивање и вишеструко наслеђивање. Апстрактне класе, генерички типови. Конструктори. Статичко и динамичко додељивање. Деструктори. Прости и сложени полиморфизми. Фазе реализације објектно-оријентисаног прилаза. Објектно-орјентисани програмски језици (Smalltalk, Objektni Pascal, C++, C#, Java, Delphi, SIMULA i dr.) Mетоде програмирања и нeстандардне структуре података. Класификација програмских језика. Процедурално програмирање. Управљачке наредбе. Наредбе избора. Наредбе организовања циклуса. Структуирани типови података. Модуларно програмирање. Процедуре, класе, модули. Рекурзије. Програмирање са коришћењем динамичке меморије. Динамичке структуре података.. Линеарне динамичке структуре. Структуре у виду стабла. Мрежне структуре. Листе. Хешинг. Хешинг табеле. Претраживање. Сортирање. Програмски језик C++. Увод у C и C++. Азбука. Идентификатори. Службене речи. Типови података. Променљиве и њихово декларисање. Константе. Изрази. Оператори. Наредбе за управљање током програма. Функције. Поља. Показивачи. Структуре и уније. Објектно орјентисано програмирање у C++. Објекти. Класе. Конструктори и деструктори. Режим доступа. Наслеђивање, вишеструко и витуелно наслеђивање. Полиморфизам. Улазно-излазне операције (iostream библиотека). Стандардна библиотека шаблона (STL). Програмски језик Java. Програмски језик Delphi. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Програмски језик C. Типови, оператори и изрази. Управљање током. Показивачи и поља. Функције. Преоптерећивање функција. Шаблони функција. Изузеци. Класе и структуре. Иницијализација, додела и деструкција. Пријатељи. Преоптерећивање оператора. Шаблони класа. Наслеђивање класа. Вишеструко и виртуелно наслеђивање. Библиотека iostream. Сортирање и претраживање. Стекови. Листе. STL. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | P. Müller, Introduction to Object-Oriented Programming Using C++, Globewide Network Academy, 1997. | |||||||||
2 | Краус Ласло, Програмски језик C++ са решеним задацима, Микро књига, Београд,1993. | |||||||||
3 | S. B. Lippman, L. Josee, C++ Изворник, CET, Београд, 2000. | |||||||||
4 | Ј. Ј. Дујмовић, Програмски језици и методе програмирања, основи вештине програмирања, Научна књига, Београд,1990. | |||||||||
5 | B . Eckel, Мислимо на Јави превод другог издања, Микро књига, Београд, 2002. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | 0 | 0 | 4 | ||||||
Методе извођења наставе |
предавања ex-катедра, вежбе, рад у лабораторији, интерактивне радионице. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
20 | писмени испит | ||||||||
практична настава | усмени испит | 30 | ||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 50 | |||||||||