Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  САОБРАЋАЈ
Изборно подручје (модул) Телекомуникациони саобраћај и мреже
Врста и ниво студија Основне академске студије
Назив предмета Елементи развоја информационог друштва
Број ЕСПБ 4 Статус предмета (обавезни/изборни) Изборни
Услов  
Циљ
предмета
Упознавање са концептом друштва знања и Информационог друштва-ИД, социо-економским претпоставкама развоја ИД, мултисекторском конвергенцијом, мрежним елементима инфо-комуникацијионих технологија -ИKT, електронским сервисима као стубовима ИД, моделима развоја ИД, Увод у основе заштите и сигурности информација и сајбер простора. Разумевање и анализа друштвено-кулутуролошких фактора као предуслова за прихвтање е-сервиса.
Исход
предмета
Студенти добијају знање о начинима као и препрекама преласка у Информационо друштво и  друштво/економију знања у свим сегментима, посебно у саобраћају; Уводе се у конвергенционијске процесе, формирање информационих инфраструктура; Студенти су остручени да раде на мрежним уређајима, стичу вештину да анализирају друштвене потребе, моделе, технике и системе за е-сервисе (е-учење, е-управа, е-здравство, е-пословање). Најбољи студенти оспособљени су да могу да анализирају и пројектују акционе планове и будуће сценарије инфраструктуре ИД , израде студије случаја за е-сервисе и да спроводе анкетна истраживања у циљу идентификовања потреба корисника е-сервиса.
Садржај предмета
Теоријска
настава
ИД и друштво/кономија базирана на знању и иновационијама; концепти хоризонталне и вертикалне конвергенција; Технолошки и тржишни трендови конвергенције; значај ИКТ за нове односе у друштву и економији, начини формирања националних инфоромационих инфраструктура (фиксне, бежичне, сателитске), основе обезбеђивање заштите и безбедности информација; е-сервиси; друштвене последице и предуслови употребе ИКТ; стратегије развоја ИД у Европи и свету;  анализа постојеће ситуације у Србији; елементи планирања појединих сегмената ИД. 
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Израде глобалног и националног  инфо-комуникационог модела; практично упознавање са елемнетима ИКТ (вежбе у рачунарском центру), управљање Интернетом; примери добре праксе увођења појединих е-сервиса, анализа постојеће ситуације информатизације друштва (анкете) одређивање фаза стратегије изградње Информационог друштва и предвиђања будућих сценарија; студије случаја за е-град, е-село, е-држава,
Литература
1 Курбалија Јован Управљање Интернетом, Албатрос Плус, Београд, 2011
2 Писана предавања и презентације      
3 Водич кроз Стратегију Европа 2020, Европски покрет 2010, Београд
4 Guide for measuring Information Society, OECD 2009 
5 Петровић Далибор, Друштвеност у доба интернета, Академска књига, Нови Сад, 2013.
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 2 0 0 4
Методе
извођења
наставе
предавања ex-катедра, вежбе и практичне вежбе у рачунарском центру,  дебате на одбранама семинарских радова, студије случаја и  анализе постојећег стања
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
5 писмени испит  
практична настава   усмени испит 35
колоквијуми 40    
семинари 20