Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | САОБРАЋАЈ | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Телекомуникациони саобраћај и мреже | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије | |||||||||
Назив предмета | Елементи развоја информационог друштва | |||||||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Упознавање са концептом друштва знања и Информационог друштва-ИД, социо-економским претпоставкама развоја ИД, мултисекторском конвергенцијом, мрежним елементима инфо-комуникацијионих технологија -ИKT, електронским сервисима као стубовима ИД, моделима развоја ИД, Увод у основе заштите и сигурности информација и сајбер простора. Разумевање и анализа друштвено-кулутуролошких фактора као предуслова за прихвтање е-сервиса. | |||||||||
Исход предмета |
Студенти добијају знање о начинима као и препрекама преласка у Информационо друштво и друштво/економију знања у свим сегментима, посебно у саобраћају; Уводе се у конвергенционијске процесе, формирање информационих инфраструктура; Студенти су остручени да раде на мрежним уређајима, стичу вештину да анализирају друштвене потребе, моделе, технике и системе за е-сервисе (е-учење, е-управа, е-здравство, е-пословање). Најбољи студенти оспособљени су да могу да анализирају и пројектују акционе планове и будуће сценарије инфраструктуре ИД , израде студије случаја за е-сервисе и да спроводе анкетна истраживања у циљу идентификовања потреба корисника е-сервиса. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
ИД и друштво/кономија базирана на знању и иновационијама; концепти хоризонталне и вертикалне конвергенција; Технолошки и тржишни трендови конвергенције; значај ИКТ за нове односе у друштву и економији, начини формирања националних инфоромационих инфраструктура (фиксне, бежичне, сателитске), основе обезбеђивање заштите и безбедности информација; е-сервиси; друштвене последице и предуслови употребе ИКТ; стратегије развоја ИД у Европи и свету; анализа постојеће ситуације у Србији; елементи планирања појединих сегмената ИД. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Израде глобалног и националног инфо-комуникационог модела; практично упознавање са елемнетима ИКТ (вежбе у рачунарском центру), управљање Интернетом; примери добре праксе увођења појединих е-сервиса, анализа постојеће ситуације информатизације друштва (анкете) одређивање фаза стратегије изградње Информационог друштва и предвиђања будућих сценарија; студије случаја за е-град, е-село, е-држава, | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Курбалија Јован Управљање Интернетом, Албатрос Плус, Београд, 2011 | |||||||||
2 | Писана пре | |||||||||
3 | Водич кроз Стратегију Европа 2020, Европски покрет 2010, Београд | |||||||||
4 | Guide for measuring Information Society, OECD 2009 | |||||||||
5 | Петровић Далибор, Друштвеност у доба интернета, Академска књига, Нови Сад, 2013. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | 0 | 0 | 4 | ||||||
Методе извођења наставе |
предавања ex-катедра, вежбе и практичне вежбе у рачунарском центру, дебате на одбранама семинарских радова, студије случаја и анализе постојећег стања | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
5 | писмени испит | ||||||||
практична настава | усмени испит | 35 | ||||||||
колоквијуми | 40 | |||||||||
семинари | 20 | |||||||||