Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Саобраћај
Изборно подручје (модул) Друмски и градски транспорт
Врста и ниво студија Основне академске студије
Назив предмета СТРАТЕГИЈЕ ОДРЖИВОГ ДРУМСКОГ ТРАНСПОРТА РОБЕ
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) Изборни
Услов нема посебних услова
Циљ
предмета
Овладавање најновијим теоријским и практичним знањима, методама и информацијама о најбољој пракси која се односи на проблеме одрживости у вези са активностима у друмском транспорту.
Исход
предмета
Сваки студент ће разумети данашњи начин функционисања транспортних процеса, и како се они могу побољшати са аспекта одрживости: економичности, животне средине и друштва, како данас тако и у будућности.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Различити аспекти управљања транспортним процесима: искоришћење возила (носивост, запремина товарног простора), оптимизација превозног пута, упућивање возила на реализацију транспортног задатка, испорука на кућну адресу, оптимизација повратних вожњи и збирног транспорта, смањење утицаја транспортних активности на животну средину, зелени транспорт, прорачун емисије загађивача за возни парк предузећа, улога државе у одрживом транспорту.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Дефинисање приступа теретним возилима и могућности утовара/истовара у градским подручјима. Технологије у градском транспорту, прописи, заједничке активности јавног и приватног сектора, еколошки погодна возила, означавање возила и утоварно/истоварних места, информације и мапе, простори за испоруку, димензије возила, временска ограничења, испорука ноћу, еколошке зоне за испоруку, транспортне активности комуналних делатности. Добре праксе у специфичним делатностима друмског транспорта. Ефикасност коришћења ресурса.
Литература
1 W. R. Blasc, Sustainable transportation - problems and solutions, The Guilford Press, New York, 2010
2 Helmreich S., Keller H., REIGHTVISION - Sustainable European Freight Transport 2050 - Forecast, Vision and Policy Recommendation, Springer Berlin heidelberg, 2011
3 Документи различитих програма и иницијатива: UK Freight Best Practice, Green Freight Program, Canada ecoFreight Program and ecoEnergy for Fleets (Fleet Smart) …
4 Стратегије одрживог друмског транспорта из докумената ЕУ и националних транспортних политика
5 А. Манојловић, О. Медар, Писани материјал и презентације са предавања и вежби, Саобраћајни факултет, Београд.
6  
7  
8  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 2 0 0 6
Методе
извођења
наставе
предавања ex-катедра, студије случаја, дебате, индивидуални пројекти, семинари и презентације, посете предузећима и гостујући предавачи.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
20 писмени испит  
практична настава   усмени испит 30
колоквијуми      
семинари 50    
 
         
         
          Врста и ниво студија
          Основне академске студије
          Мастер академске студије
         
         
          Изборно подручје (модул)
          Заједнички модул
          Друмски и градски саобраћај
          Друмски и градски транспорт
          Безбедност друмског саобраћаја
          Железнички саобраћај и транспорт
          Водни саобраћај и транспорт
          Ваздушни саобраћај и транспорт
          Логистика
          Поштански саобраћај и мреже
          Телекомуникациони саобраћај и мреже
          Менаџмент и економија у транспорту и комуникацијама (ММТ)
          Операциона истраживања у саобраћају (МОИ)
          Поштански саобраћај и мреже (МПС)
          Телекомуникациони саобраћај и мреже (МТС)
          Логистика (МЛО)
          Ваздушни саобраћај и транспорт (МВЗ)
          Безбедност друмског саобраћаја (МБД)
          Инжењерство градског и друмског транспорта (МИТ)
          Водни саобраћај и транспорт (МВД)
          Саобраћајно инжењерство (МСИ)
          Железнички саобраћај и транспорт (МЖЕ)
         
         
          Статус предмета
          Обавезни
          Изборни