Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Друмски и градски транспорт | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије | |||||||||
Назив предмета | ВАЗДУХОПЛОВНО ИНЖЕЊЕРСТВО | |||||||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
Услов | Нема посебних услова | |||||||||
Циљ предмета |
Основни циљ предмета је упознавање студената са фундаменталним принципима ваздухопловног инжењерства, као и конкурентности ваздушног саобраћаја у односу на друге видове саобраћаја. | |||||||||
Исход предмета |
Након завршетка курса студент ће бити способан да разуме кључне принципе ваздухопловног инжењерства. Такође, очекује се да научи опште карактеристике ваздухоплова у погледу технологије превоза и безбедности обављања операција у ваздушном саобраћају. Студент ће научити да дефинише и упореди критеријуме везане за могућност попуњавања капацитета (путници и роба) различитих типова и категорија авиона. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Општи принципи ваздухопловног инжењерства. Технолошке и безбедносне карактеристике ваздухоплова. Ваздухопловни капацитети за превоз путника (путнички авиони). Ваздухопловни капацитети за превоз робе (карго авиони). Конкурентност ваздушног саобраћаја у односу на друге видове превоза. Одрживи развој у функцији тржишних захтева у односу на друге видове превоза. Одабрана поглавља у зависности од модула на коме се предмет изводи усклађена са специфичностима самог модула. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Рачунске вежбе и домаћи задаци који по свом програму и садржају у свему прате теоријску наставу. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | О. Чокорило, С. Гвозденовић, П. Миросављевић, ”Ваздухопловна превозна средства - практикум”, Саобраћајни факултет, Београд, 2011 | |||||||||
2 | О. Чокорило, ”Управљање безбедношћу ваздухоплова", Задужбина Андрејевић, Београд, 2012 | |||||||||
3 | О. Чокорило, ”Ваздухопловна превозна средства" (писана предавања), 2013 | |||||||||
4 | О. Чокорило, ”Безбедност ваздухоплова" (писана предавања), 2013 | |||||||||
5 | Complete ATPL Study Pack CBT (23 CD-ROMs), Oxford Aviation Academy, 2011 | |||||||||
6 | Часописи: International Journal for Traffic and Transport Engineering (IJTTE), Transportation Planning and Technology, итд. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | 0 | 0 | 4 | ||||||
Методе извођења наставе |
Настава се изводи кроз мултимедијална предавања. Садржај вежби прати теме које се обрађују на предавањима у функцији модула на коме се изводи настава. Такође, планирана су и гостујућа предавања еминентних стручњака из привреде и посете специјализованим ваздухопловним институцијама у Републици Србији. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
20 | писмени испит | 40 | |||||||
практична настава | усмени испит | |||||||||
колоквијуми | 40 | |||||||||
семинари | ||||||||||