| Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
| Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
| Изборно подручје (модул) | Друмски и градски транспорт | |||||||||
| Врста и ниво студија | Основне академске студије | |||||||||
| Назив предмета | ВАЗДУХОПЛОВНО ИНЖЕЊЕРСТВО | |||||||||
| Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
| Услов | Нема посебних услова | |||||||||
| Циљ предмета |
Основни циљ предмета је упознавање студената са фундаменталним принципима ваздухопловног инжењерства, као и конкурентности ваздушног саобраћаја у односу на друге видове саобраћаја. | |||||||||
| Исход предмета |
Након завршетка курса студент ће бити способан да разуме кључне принципе ваздухопловног инжењерства. Такође, очекује се да научи опште карактеристике ваздухоплова у погледу технологије превоза и безбедности обављања операција у ваздушном саобраћају. Студент ће научити да дефинише и упореди критеријуме везане за могућност попуњавања капацитета (путници и роба) различитих типова и категорија авиона. | |||||||||
| Садржај предмета | ||||||||||
| Теоријска настава |
Општи принципи ваздухопловног инжењерства. Технолошке и безбедносне карактеристике ваздухоплова. Ваздухопловни капацитети за превоз путника (путнички авиони). Ваздухопловни капацитети за превоз робе (карго авиони). Конкурентност ваздушног саобраћаја у односу на друге видове превоза. Одрживи развој у функцији тржишних захтева у односу на друге видове превоза. Одабрана поглавља у зависности од модула на коме се предмет изводи усклађена са специфичностима самог модула. | |||||||||
| Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Рачунске вежбе и домаћи задаци који по свом програму и садржају у свему прате теоријску наставу. | |||||||||
| Литература | ||||||||||
| 1 | О. Чокорило, С. Гвозденовић, П. Миросављевић, ”Ваздухопловна превозна средства - практикум”, Саобраћајни факултет, Београд, 2011 | |||||||||
| 2 | О. Чокорило, ”Управљање безбедношћу ваздухоплова", Задужбина Андрејевић, Београд, 2012 | |||||||||
| 3 | О. Чокорило, ”Ваздухопловна превозна средства" (писана предавања), 2013 | |||||||||
| 4 | О. Чокорило, ”Безбедност ваздухоплова" (писана предавања), 2013 | |||||||||
| 5 | Complete ATPL Study Pack CBT (23 CD-ROMs), Oxford Aviation Academy, 2011 | |||||||||
| 6 | Часописи: International Journal for Traffic and Transport Engineering (IJTTE), Transportation Planning and Technology, итд. | |||||||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
| 2 | 2 | 0 | 0 | 4 | ||||||
| Методе извођења наставе |
Настава се изводи кроз мултимедијална предавања. Садржај вежби прати теме које се обрађују на предавањима у функцији модула на коме се изводи настава. Такође, планирана су и гостујућа предавања еминентних стручњака из привреде и посете специјализованим ваздухопловним институцијама у Републици Србији. | |||||||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
| Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
| активност у току предавања |
20 | писмени испит | 40 | |||||||
| практична настава | усмени испит | |||||||||
| колоквијуми | 40 | |||||||||
| семинари | ||||||||||