Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Саобраћај
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Докторске студије
Назив предмета Стратегије и методе маркетинг менаџмента одрживог транспорта  
Број ЕСПБ 7 Статус предмета (обавезни/изборни)  
Услов  
Циљ
предмета
Разумевање и познавање концепата: одржив транспорт, одржива мобилност и метода, мера/инструмената маркетинг менаџмента у функцији одрживог транспорта 
Исход
предмета
Студенти ће бити способни да:

- креирају стратегије маркетинга одрживог транспорта и примењују истраживачке маркетинг методе у функцији одрживе мобилности;
- дефинишу и систематизују фазе развоја маркетинга транспорта са посебним аспектом на друштвени и зелени маркетинг;
- креирају најважније поступке планирања, организовања и контроле маркетинга одрживог транспорта;
- аргументују и анализирају примену интегрисаних маркетинг комуникација за промоцију одрживог транспорта;
- анализирају и мере доприносе односа са јавношћу и кампања у остваривању циљева политике одрживе мобилности и транспорта;
- Креирају критеријуме и моделе за избор маркетинг стратегије одрживог транспорта.
Садржај предмета
Теоријска
настава


- Одржив транспорт и одржива мобилност 
- Појам и значај и концепти маркетинга за одржив транспорт, маркетинг мобилности
- Улога маркетинга у политици одрживог транспорта
- Маркетинг информациони системи и одлучивање 
- Нове стратегије и методе маркетинг менаџмента за одржив транспорт (Маркетинг микс и интегрисане маркетинг комуникације) 
- Савремене технологије и маркетинг (Интернет, друштвене мреже, ...) у функцији одрживог транспорта 
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Као додатни облик наставе у рачунарским учионицама се студенти обучавају да претражују и користе студије случаја и статистичке податке о маркетиншким стратегијама и истраживањима  за оцену одрживости транспортних система.   Студијски истраживачки радови у договору са наставником.
Литература
1 J.A. Ottman, The New Rules of Green Marketing:Strategies, Tools, and Inspiration for Sustainable Branding, Berrett Koehler, 2011
2 С. А. Пејчић-Тарле, Н. Бојковић «Европска политика одрживог развоја транспорта», Саобраћајни факултет, Београд,  2012. 
3 Ph. Kotler, K.Keller. Marketing Management. 13th ed. Prentice Hall, 2008. 
4  
5  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
3     3 8
Методе
извођења
наставе
Еx катедра, коришћење Power Point презентација, анализа студија случаја и примера из праксе. 
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
  писмени испит  
практична настава 40 усмени испит 30
колоквијуми      
семинари 30