| Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
| Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
| Изборно подручје (модул) | ||||||||||
| Врста и ниво студија | Докторске академске студије | |||||||||
| Назив предмета | Специјална поглавља из технике управљања возила са електричном вучом | |||||||||
| Број ЕСПБ | 7 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
| Услов | ||||||||||
| Циљ предмета |
Стицање савремених и актуелних теоријских
и практичних знања која омогућавају
разумевање фундаменталних
процеса и релација у управљању
специфичностима саобраћаја возила са електричном вучом. Методе
истраживања утицајних параметара и примена савремених математичких метода као основе за
симулацију и избор оптималне стратегије вожње по критеријуму рационалне
употребе погонске енергије. Оспособљавање за самосталан истраживачки рад |
|||||||||
| Исход предмета |
Студент се оспособљава за самостална истраживања саобраћајних параметара рационалне и ефикасне употребе возила са електричном вучом у системима класичног железничког саобраћаја и јавног градског и приградског превоза. | |||||||||
| Садржај предмета | ||||||||||
| Теоријска настава |
Савремени вучни електромоторни погони и технике
управљања брзином и вучном силом. Састав и улога главних погонских склопва вучног возила. Класификација и врсте техника управљања са становишта постизања захтеваних вучних карактеристика. Коришћење адхезије вучног возила Перформансе возила и вучни профил. Утицај електричних параметара вучног погона Контактни услови на споју точак подлога. Средства за заштиту од проклизавања АБС и АСР системи Дијаграми кретања и методе естимације времена вожње. Енергетски ефикасна вуча. Поступци и мере за практичну имплементацију енергетски ефикасне вуче Методе минимизације утрошка енергије при експлоатацији возила са електричном вучом Оптимална стратегија управљања вучним возилом по критеријуму ефикасне употребе електричне енергије. Савремене нумеричке и аналитичке технике моделовања при параболичној и хиперболичној зависности вучне силе од брзине. Пробабилистички и детерминистички приступи моделовању. |
|||||||||
| Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Студијски истраживачки рад у договору са наставником. | |||||||||
| Литература | ||||||||||
| 1 | Handbook of Railway Vehicle Dinamics edited by Simon Iwnicki, CRC Press. 2006, Boca Raton ,London ,New York. | |||||||||
| 2 | F. Kißsling, R.Puschmann, A. Shmieder.Contact Line for Electric Railways Planing, Design,Implementation. , Siemens, 2001. | |||||||||
| 3 | I.A. Hansen , J. Pachl,Railway Timetable & Traffic Analysis,Modeling,Simulation, Eurailpress 2008 DVV Media Group Gmbh. Hamburg. | |||||||||
| 4 | Transportation Research Part C: Emerging Technologies | |||||||||
| 5 | Transportation Science | |||||||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
| 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | ||||||
| Методе извођења наставе |
Предавања еx катедра Power-point презентације и студијски истраживачки рад | |||||||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
| Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
| активност у току предавања |
писмени испит | 20 | ||||||||
| практична настава | 30 | усмени испит | 20 | |||||||
| колоквијуми | ||||||||||
| семинари | 30 | |||||||||