Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Саобраћај
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Докторске академске студије
Назив предмета Политика развоја информационог друштва
Број ЕСПБ 7 Статус предмета (обавезни/изборни) изборни
Услов  
Циљ
предмета
Оспособљавање студената за анализу и креирање мера политике у функцији изградње информационог друштва и примену истраживачких метода за оцену степена развоја информационог друштва на националном и регионалном нивоу. 
Исход
предмета
Студенти стичу знања и вештина за критичку анализу постојећих приступа изградњи информационог друштва, процеса креирања и евалуације политика, улоге кључних актера, оцене утицаја и прихватања мера политике од стране заинтересоване јавности. Такође, студенти ће битипспособљени да анализирају функције и допринос различитих секторских политака изградњи информационог друштва са посебним фокусом на политку транспорта и комуникација, уз анализу повратног утицаја. У складу са специфичним циљевима политике, студенти ће бити оспособљени да самостално дефинишу одговарајуће мере и инструменте политике.
 
Теоријска
настава
Теорије информационог друштва. Историјски развој-од индустријског до информационог друштва. Технолошке и друштвене претпоставке за изградњу информациног друштва. Секторске политике и информационо друштво. Анализа међуодноса политике транспосрта и комуникација и политике информационог друштва. Регулатива електронских комуникација као покретач развоја информационог друштва. Стратегије и модели развоја информационог друштва. Дигитална подела-концепт и евалуација. Методолошки приступи оцени степена развоја информационог друштва и импликације на мере политике - анализа примера добре праксе. Исптивање ставова грађана у функцији (ре)дефинисања мера, акционих планова и стратегија развоја информационог друштва.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Студијски истраживачки рад у договору са наставником. 
Литература
1 Госпић, Н., Основе управљања телекомуникацијама, Саобраћајни факултет, Београд, Србија, 2004.  
2 Петровић, М., Пејчић-Тарле, С., Госпић, Н.,Бенчмаркинг и политика телекомуникација, Саобраћајни факултет, Београд,  2013. 
3 Петровић, Д. Друштвеност у доба интернета, Академска књига, Нови Сад, 2013.
4 Goodman, J.W. "Telecommunications policy-making in the European Union", Edward Elgar, 2006
5 Стратегија развоја Информационог друштва Србије до 2020
6 Guide for measuring Information Society, OECD 2009 
7 Alabau, А., Guijarro, L. "Тhe electronic communications policy of the European Union", Universidad Politécnica de Valencia, 2011
8 Научни часописи: Infomation society;Telecommunications policy; Government Information Quarterly; Universal Access in the Information Society;
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
3     3 8
Методе
извођења
наставе
Предавања ex-катедра, радионице, дискусије, интерактивне радионице у online окружењу (путем e-learning сервиса) 
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
  писмени испит  
практична настава 40 усмени испит 30
колоквијуми 30    
семинари