| Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
| Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
| Изборно подручје (модул) | ||||||||||
| Врста и ниво студија | Докторске академске студије | |||||||||
| Назив предмета | Политика развоја информационог друштва | |||||||||
| Број ЕСПБ | 7 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
| Услов | ||||||||||
| Циљ предмета |
Оспособљавање студената за анализу и креирање мера политике у функцији изградње информационог друштва и примену истраживачких метода за оцену степена развоја информационог друштва на националном и регионалном нивоу. | |||||||||
| Исход предмета |
Студенти стичу знања и вештина за критичку анализу постојећих приступа изградњи информационог друштва, процеса креирања и евалуације политика, улоге кључних актера, оцене утицаја и прихватања мера политике од стране заинтересоване јавности. Такође, студенти ће битипспособљени да анализирају функције и допринос различитих секторских политака изградњи информационог друштва са посебним фокусом на политку транспорта и комуникација, уз анализу повратног утицаја. У складу са специфичним циљевима политике, студенти ће бити оспособљени да самостално дефинишу одговарајуће мере и инструменте политике. | |||||||||
| Теоријска настава |
Теорије информационог друштва. Историјски развој-од индустријског до информационог друштва. Технолошке и друштвене претпоставке за изградњу информациног друштва. Секторске политике и информационо друштво. Анализа међуодноса политике транспосрта и комуникација и политике информационог друштва. Регулатива електронских комуникација као покретач развоја информационог друштва. Стратегије и модели развоја информационог друштва. Дигитална подела-концепт и евалуација. Методолошки приступи оцени степена развоја информационог друштва и импликације на мере политике - анализа примера добре праксе. Исптивање ставова грађана у функцији (ре)дефинисања мера, акционих планова и стратегија развоја информационог друштва. | |||||||||
| Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Студијски истраживачки рад у договору са наставником. | |||||||||
| Литература | ||||||||||
| 1 | Госпић,
Н., Основе управљања телекомуникацијама, Саобраћајни факултет, Београд,
Србија, 2004. |
|||||||||
| 2 | Петровић, М., Пејчић-Тарле, С., Госпић, Н.,Бенчмаркинг и политика телекомуникација, Саобраћајни факултет, Београд, 2013. | |||||||||
| 3 | Петровић, Д. Друштвеност у доба интернета, Академска књига, Нови Сад, 2013. | |||||||||
| 4 | Goodman, J.W. "Telecommunications policy-making in the European Union", Edward Elgar, 2006 | |||||||||
| 5 | Стратегија развоја Информационог друштва Србије до 2020 | |||||||||
| 6 | Guide for measuring Information Society, OECD 2009 | |||||||||
| 7 | Alabau, А., Guijarro, L. "Тhe electronic communications policy of the European Union", Universidad Politécnica de Valencia, 2011 | |||||||||
| 8 | Научни часописи: Infomation society;Telecommunications policy; Government Information Quarterly; Universal Access in the Information Society; | |||||||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
| 3 | 3 | 8 | ||||||||
| Методе извођења наставе |
Предавања ex-катедра, радионице, дискусије, интерактивне радионице у online окружењу (путем e-learning сервиса) | |||||||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
| Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
| активност у току предавања |
писмени испит | |||||||||
| практична настава | 40 | усмени испит | 30 | |||||||
| колоквијуми | 30 | |||||||||
| семинари | ||||||||||