Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
Изборно подручје (модул) | ||||||||||
Врста и ниво студија | Докторске студије | |||||||||
Назив предмета | Планирање и прогнозирање у комуникацијама | |||||||||
Број ЕСПБ | 7 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Овладавање техникама и моделима за прогнозирање броја корисника и саобраћаја. Упознавање са расположивим софтверским алатима за прогнозирање и планирање ресурса на свим нивоима комуникационих система. | |||||||||
Исход предмета |
Студенти ће бити оспособљени да анализирају и користе технике и одговарајуће методе за прогнозирање броја корисника и интезитета саобраћаја. Студенти ће кроз студијски истраживачки рад бити у могућности да самостално анализирају и евалуирају постојеће моделе за прогнозирање, као и да разијају нове моделе, карактеристичне за тржиште комуникација. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Статистички и нестатистички модели прогнозирања погодни за примену у комуникационом саобраћају. Утицај специфичности комуникационог тржишта на прогнозирање и планирање. Анализа временских серија. Регресиони модели за прогнозирање саобраћаја. Дифузиони модели за прогнозирање нових сервиса. Значај сегментације тржишта. Утицај економских фактора на процес прогнозирања. Прогнозирање у условима конкурентског тржишта. Расположивост комуникационе мреже. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Софтверски алати за прогнозирање и планирање. Експлицитно одређивање параметара дифузионих модела. Примена и евалуација модела на реалним статистичким подацима из области комуникација. Поузданост и прецизност прогнозирања. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | V. Mahajan, E. Muller, Y. Wind, New-Product Diffusion Models, Springer, 2000. | |||||||||
2 | P. J. Brockwell, R. A. Davis, Time Series: Theory and Methods, Springer, 2009, 2nd edition. | |||||||||
3 | В. Радојичић, Б. Бакмаз, С. Величковић, Прогнозирање нових телекомуникационих сервиса, СФ, Београд, 2013. | |||||||||
4 | R. J. Hyndman, G. Athanasopoulos, Forecasting: Principles and Practice, online textbook, 2013. | |||||||||
5 | Одабрани радови из часописа: Telecommunications Policy, International Journal of Forecasting, Marketing Science, Journal of Marketing Research, Management Science, итд. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
3 | 3 | 8 | ||||||||
Методе извођења наставе |
Предавања ех-катедра и студијски истраживачки рад. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | |||||||||
практична настава | усмени испит | 50 | ||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 50 | |||||||||