| Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
| Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
| Изборно подручје (модул) | ||||||||||
| Врста и ниво студија | Докторске академске студије | |||||||||
| Назив предмета | Планирање, саобраћајно пројектовање и одржавање инфраструктурних постројења на железници | |||||||||
| Број ЕСПБ | 7 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
| Услов | Положени предмети: Железничке пруге и Железничке станице и чворови | |||||||||
| Циљ предмета |
Стицање знања која омогућавају разумевање и примену основних релација, процедура, метода и методологија у планирању, саобраћајном пројектовању и одржавању инфраструктурних постројења на железници. | |||||||||
| Исход предмета |
Студент се оспособљава за самостална
истраживања, анализе и планирање саобраћајних потреба инфраструктурних
постројења на железници које су неопходан алат у савременом концепту
планирања, саобраћајног пројектовања и одржавања ових постројења. 1. Да обавља самостална истраживања. 2. Да анализира индикаторе у планирању инфраструктурних постројења на железници. 3. Да кроз симулационе моделе анализира и прогнозира потребе за инфраструктурним постројењима на железници. 4. Примењује основне методолошке моделе у планирању, саобраћајном пројектовању и одржавању инфраструктурних постројења на железници. 5. Добија поуздане - актуелне теоријске основе за научни и истраживачки рад у областима планирања, саобраћајног пројектовања и одржавања инфраструктурних постројења на железници. |
|||||||||
| Садржај предмета | ||||||||||
| Теоријска настава |
Индикатори у планирању и одржавању саобраћајних инфраструктурних постројења на железници. Методе истраживања потреба инфраструктурних постројења на железници. Савремене поставке у процесу планирања и методологији саобраћајног пројектовања и одржавања железничке инфраструктуре. Општи принципи примењени код реконструкције пруга и службених места. Савремене методе за димензионисање капацитета и вредновање варијантних решења. Анализа критеријума и елемената за оцену решења. Планирање организације саобраћаја при извођењу радова на инфраструктурним постројењима. | |||||||||
| Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | ||||||||||
| Литература | ||||||||||
| 1 | Ивић М., Железничке пруге, Саобраћајни факултет Универзитета у Београду, Београд 2005. ISBN 86-7395-198-4 | |||||||||
| 2 | Ивић М., Железничке пруге и станице – постројења за везу колосека, Саобраћајни факултет Универзитета у Београду, Београд 2005. ISBN 86-7395-194-1 | |||||||||
| 3 | Марковић M., Ивић M., Безбедност, прорачун и испитивање грбине, Саобраћајни факултет Универзитета у Београду, Београд 2005. ISBN 86-7395-199-2 | |||||||||
| 4 | Esveld C., Modern Railway Track, Second Edition., MRT Productions, Zaltbommel, Netherlands 2001. ISBN: 90-800324-3-3, 2001. | |||||||||
| 5 | Lichtberger B., Track Compendium: Formation, Permanent Way, Maintenance, Economics, First Edition. Eurailpress, Hamburg, Germany 2005. ISBN 3-7771-0320-9 | |||||||||
| 6 | Часописи: Transportation Research (Part A, Part B, Part D), Transport Reviews, Journal of Rail Transport Planning & Management, European Journal of Transport and Infrastructure Research, Građevinar | |||||||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
| 3 | 3 | 8 | ||||||||
| Методе извођења наставе |
Предавања, Power-point презентације, анализа студија случаја | |||||||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
| Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
| активност у току предавања |
писмени испит | |||||||||
| практична настава | 10 | усмени испит | 30 | |||||||
| колоквијуми | 30 | |||||||||
| семинари | 30 | |||||||||