Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
Изборно подручје (модул) | ||||||||||
Врста и ниво студија | Докторске академске студије | |||||||||
Назив предмета | Планирање и управљање развојем у поштанском и телекомуникационом саобраћају | |||||||||
Број ЕСПБ | 7 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
Услов | нема посебних услова | |||||||||
Циљ предмета |
Познавање поштанских и телекомуникационих технологија и процеса; Познавање организације саобраћајних предузећа; Познавање основа стратешког менажмента и процеса одлучивања; Познавање операционих метода; Познавање економије пословања саобраћајних предузећа | |||||||||
Исход предмета |
Студенти ће бити оспособљени да дефинишу стратешке циљеве у различитом окружењу и приступ стратешком управљању у пошти и телекомуникацијама. Биће оспособљени да знања о развоју конкурентског тржишта и његовом утицају на развој поштанских и телекомуникационих предузећа, уз истраживање успешних примера из света, примене на конкретним решењима и у изради своје докторске тезе. Биће оспособљени да самостално анализирају поједине стратешке одлуке о развоју поште и телекомуникација да би их применили у избору критеријума за оцену успешности развоја и откривања фактора који утичу на планирани развој. Израдом пословних модела (технолошких и економских) истраживаће одрживост стратешких одлука у односу на увођење нових сервиса. Оспособиће се да примене научне методе управљања знањима у доношењу одлука о даљем развоју и тиме дају допринос истраживањима у овој области. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Стратешко управљање у пошти и телекомуникацијама; Развој конкурентског тржишта и утицај на развој поштанских и телекомуникационих предузећа; Дефинисање основних циљева развоја (однос према кориснику, постојећи производи, нови и унапређени производи, технологија, квалитет сервиса); Примери успешних компанија; Критеријуми за мерење успешности развоја; Начини управљања у процесу увођења нових технологија; Увођење нових сервиса; Примена метода оптимизације у провери стратешких одлука са решавањем задатака. Системи подршке у одлучивању у пошти и телекомуникацијама. Улога поште и телекомуникација у развоју Информационог друштва; Развој процеса управљања знањима; Примери | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Самосталан истраживачки рад у договору са наставницима. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Пословни планови поште и телеком оператора | |||||||||
2 | Journal of operational research | |||||||||
3 | Документа Светског Самита о Информационом друштву-WSIS www.itu.int | |||||||||
4 | Госпић Н., Вешовић В., "Управљање процесима структурних реформи ПТТ саобраћаја" Саобраћајни факултет 1996 | |||||||||
5 | Бојковић З., Марковић Д., "Елементи квалитета у поштанском и телекомуникационом саобраћају", Саобраћни факултет Београд, 1997 | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
3 | 3 | 8 | ||||||||
Методе извођења наставе |
Предавања ex-катедра, вежбе, интерактивне радионице, студије случаја, дебате, тимске презентације | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
20 | писмени испит | ||||||||
практична настава | усмени испит | 50 | ||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 30 | |||||||||