Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
Изборно подручје (модул) | ||||||||||
Врста и ниво студија | Докторске студије | |||||||||
Назив предмета | Одабрана поглавља логистике опасних материја | |||||||||
Број ЕСПБ | 7 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Велики број материја које се налазе у свакодневној употреби, а кроз процесе набавке сировина и дистрибуцију готових производа и у логистици, представљају потенцијалну опасност по људе, природу и окружење. Отуда, циљ овог предмета је да студенте упозна са карактеристикама ових матертија и правцима деловања којима се може утицати на повећање безбедности у процесима транспорта, претовара и складиштења, указујући при томе на значај, комплексност и мултидисциплинарност проблема у логистици опасних материја. Тежиште курса је у савлађивању вештина и метода у области логистике опасних материја и оспособљавању за конципирање самосталних истраживања и пројеката из ове области. | |||||||||
Исход предмета |
По завршетку курса студенти ће бити упознати са
прописима који регулишу рад са опасним материјама у логистици. Научиће методе
за утврђивање очекиваних ризика од дејства опасних материја у транспортним и
складишним системима. Биће оспособљени да идентификују проблеме у овој
области и да самостално формулишу циљеве истраживања, као и да у решавању
проблема, првенствено везаних за избор рута којима се минимизира ризик у
транспорту и избор локација којима се минимизира очекивана штета у окружењу
од потенцијалног нежељеног дејства опасних материја, примене одговарајуће
квантитативне методе и моделе. Студенти ће се оспособити за критичку анализу,
процену и синтезу расположивих знања, како у ужој области истраживања тако и
у другим тангентним областима али и могућност преношења тих знања широј
стручној и научној јавности. Стећи ће способност да идентификују и на
одговарајући начин употребе изворе релевантних информација и да их примене у
истраживању и уобличавању пројеката везаних за логистику опасних материја. |
|||||||||
Садржај предмета . | ||||||||||
Теоријска настава |
Актуелност и значај логистике опасних материја.
Класификација опасних материја и хармонизација прописа. Опасне материје у
логистичким и транспортним процесима. Карактеристике опасних материја и
захтеви које рад са овом врстом материја генерише: паковање, начин
складиштења, превоз, итд. Дефинисање ризика у раду са опасним материјама.
Превентивна заштита од нежељеног дејства опасних материја. Проблеми рутирања
и распоређивања возила у транспорту опасних материја - одређивање
критеријума, процедуре и алгоритми за њихово решавање. Проблеми избора
локација за складиштење опасних материја - поставке проблема, алгоритми за
њихово решавање. Безбедносне процедуре и обука као облик превентивног
деловања у случају појаве нежељеног догађаја изазваног дејством опасних
материја. |
|||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Самосталан истраживачки рад у договору са
наставником. |
|||||||||
Литература | ||||||||||
1 | UN
Orange Book. Recommendations for the Transport of Dangerous Goods, Unated
Nations Economic Commission for Europe |
|||||||||
2 | E. Erkut, S.A. Tjandra, V. Verter, Hazardous Material Transportation, In: C. Bernhart, G. Laporte (Eds.), Handbooks in Operations Research and Management Science, Vol. 14, Transportation, North Holland, 2006. | |||||||||
3 | E. Erkut, V. Verter , Hazardous Materials Logistics, in: Z. Drezner, Facility Location: A survey of Applications and Methods, Springer-Verlag, 1995. | |||||||||
4 | Часописи: Journal of hazardous materials, Accident Analysis and Prevention, Transportation Science, итд. | |||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
3 | 3 | 8 | ||||||||
Методе извођења наставе |
предавања, семинари, дебате | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 30 | |||||||
практична настава | усмени испит | 30 | ||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 30 | |||||||||