Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Саобраћај
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Докторске студије
Назив предмета Модели за технолошко пројектовање и управљање речним и морским лукама
Број ЕСПБ 7 Статус предмета (обавезни/изборни) изборни
Услов Планирање и развој лука и пристаништа, Лучко пројектовање и управљање, Управљање токовима на транспортним мрежама
Циљ
предмета
Основни циљ предмета је оспособљавање студената за развој модела сложених задатака Линеарног и Целобројног програмирања и примену хеуристичких и метахеуристичких алгоритама на решавање комбинаторних проблема у речним и морским лукама.
Исход
предмета
Сваки студент ће бити оспособљен да: развије симулационе моделе случајних процеса који се одвијају у лучким мрежама и спонама, употреби симулационе резултате за упоређивање саобраћајно - технолошких варијанти обраде терета у речним и морским лукама и израчуна њихову ефикасност, решава практичне лучке задатке вршећи оптимизацију применом Линеарног и Целобројног програмирања и врши анализу осетљивости решења на промене обима промета.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Математичко моделирање управљања саобраћајном потражњом односно обимом промета. Решавање проблема загушења у лучким мрежама. Моделирање и симулација приласка и претовара пловила. Развој оптимизационих модела саобраћајно-технолошких процеса обраде терета у лучким терминалима. Формулација и решавање практичних лучких сложених задатака Линеарног и Целобројног програмирања. Одређивање решења егзактним, хеуристичким и метахеуристичким алгоритмима и анализа осетљивости. Задаци распоређивања лучких радника. Саобраћајно-технолошко пројектовање лучких терминала. Дефинисање показатеља рада, развој симулационих модела и оптимизација вредности показатеља. Саобраћајно-технолошко пројектовање лучких аутоматских контејнерских терминала. Анализа обавијања података са применом на одређивање ефикасности варијанти обраде терета у речним и морским лукама. Решавање локацијских проблема. Оптимизација изгледа терминала.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Самосталан истраживачки рад у договору са наставником.
Литература
1 Д. Теодоровић, К. Вукадиновић, “Logistics Engineering Tool Chest” in Logistics Engineering Handbook, 3-1 (Ed. G. D. Taylor), CRC Press, NY. ISBN-10: 084933053X, ISBN-13: 978-0849330537, 2008.
2 Д. Теодоровић, К. Вукадиновић,  „Traffic Control and Transport Planning: A Fuzzy Sets and Neural Networks Approach“, Boston-Dordrecht-London: Kluwer Academic Publishers, 1998.
3 C. A.Thoresen, Port designers handbook: Second edition, Thomas Telford limited, London, 2010.
4 Ioannou, P., Jula, H., Liu, C.-I., Вукадиновић, К., Pourmohammadi, H., Dougherty E.Jr., “Advanced Material Handling: Automated Guided Vehicles in Agile Ports.” CCDoTT Technical Report, Center for Advanced Transportation Technologies, University of Southern California, CA, USA, 2001.
5 Ioannou, P., Chassiakos, A., Bose, A., Jula, H., Pourmahammadi, H., Вукадиновић, К., “Modeling and Route Guidance of Trucks in Metropolitan Areas.” METRANS Technical Report, Center for Advanced Transportation Technologies, University of Southern California, CA, USA, 2001.
6 C. F. Daganzo, Fundamentals of Transportation and Traffic Operations, Pergamon, 1997.
7  
8  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
3     3 8
Методе
извођења
наставе
Предавања ех-катедра и студијски истраживачки рад
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
  писмени испит  
практична настава   усмени испит 50
колоквијуми      
семинари 50