Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
Изборно подручје (модул) | ||||||||||
Врста и ниво студија | Докторске студије | |||||||||
Назив предмета | Модели за технолошко пројектовање и управљање речним и морским лукама | |||||||||
Број ЕСПБ | 7 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | Планирање и развој лука и пристаништа, Лучко пројектовање и управљање, Управљање токовима на транспортним мрежама | |||||||||
Циљ предмета |
Основни циљ предмета је оспособљавање студената за развој модела сложених задатака Линеарног и Целобројног програмирања и примену хеуристичких и метахеуристичких алгоритама на решавање комбинаторних проблема у речним и морским лукама. | |||||||||
Исход предмета |
Сваки студент ће бити оспособљен да: развије симулационе моделе случајних процеса који се одвијају у лучким мрежама и спонама, употреби симулационе резултате за упоређивање саобраћајно - технолошких варијанти обраде терета у речним и морским лукама и израчуна њихову ефикасност, решава практичне лучке задатке вршећи оптимизацију применом Линеарног и Целобројног програмирања и врши анализу осетљивости решења на промене обима промета. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Математичко моделирање управљања саобраћајном потражњом односно обимом промета. Решавање проблема загушења у лучким мрежама. Моделирање и симулација приласка и претовара пловила. Развој оптимизационих модела саобраћајно-технолошких процеса обраде терета у лучким терминалима. Формулација и решавање практичних лучких сложених задатака Линеарног и Целобројног програмирања. Одређивање решења егзактним, хеуристичким и метахеуристичким алгоритмима и анализа осетљивости. Задаци распоређивања лучких радника. Саобраћајно-технолошко пројектовање лучких терминала. Дефинисање показатеља рада, развој симулационих модела и оптимизација вредности показатеља. Саобраћајно-технолошко пројектовање лучких аутоматских контејнерских терминала. Анализа обавијања података са применом на одређивање ефикасности варијанти обраде терета у речним и морским лукама. Решавање локацијских проблема. Оптимизација изгледа терминала. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Самосталан истраживачки рад у договору са наставником. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Д. Теодоровић, К. Вукадиновић, “Logistics Engineering Tool Chest” in Logistics Engineering Handbook, 3-1 (Ed. G. D. Taylor), CRC Press, NY. ISBN-10: 084933053X, ISBN-13: 978-0849330537, 2008. | |||||||||
2 | Д. Теодоровић, К. Вукадиновић, „Traffic Control and Transport Planning: A Fuzzy Sets and Neural Networks Approach“, Boston-Dordrecht-London: Kluwer Academic Publishers, 1998. | |||||||||
3 | C. A.Thoresen, Port designers handbook: Second edition, Thomas Telford limited, London, 2010. | |||||||||
4 | Ioannou, P., Jula, H., Liu, C.-I., Вукадиновић, К., Pourmohammadi, H., Dougherty E.Jr., “Advanced Material Handling: Automated Guided Vehicles in Agile Ports.” CCDoTT Technical Report, Center for Advanced Transportation Technologies, University of Southern California, CA, USA, 2001. | |||||||||
5 | Ioannou, P., Chassiakos, A., Bose, A., Jula, H., Pourmahammadi, H., Вукадиновић, К., “Modeling and Route Guidance of Trucks in Metropolitan Areas.” METRANS Technical Report, Center for Advanced Transportation Technologies, University of Southern California, CA, USA, 2001. | |||||||||
6 | C. F. Daganzo, Fundamentals of Transportation and Traffic Operations, Pergamon, 1997. | |||||||||
7 | ||||||||||
8 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
3 | 3 | 8 | ||||||||
Методе извођења наставе |
Предавања ех-катедра и студијски истраживачки рад | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | |||||||||
практична настава | усмени испит | 50 | ||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 50 | |||||||||