Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
Изборно подручје (модул) | ||||||||||
Врста и ниво студија | Докторске студије | |||||||||
Назив предмета | Модели за пројектовање и управљање речном и морском флотом | |||||||||
Број ЕСПБ | 7 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | нема посебних услова | |||||||||
Циљ предмета |
Упознавање студената са поступцима пројектовања и управљања флотом у поморском транспорту и унутрашњој пловидби и развијања одговарајућих модела за коришћење флоте у зависности од економских показатеља, активности у лукама и ситуацијом на пловним путевима. | |||||||||
Исход предмета |
По завршетку курса студент ће бити способан да
разуме, савлада и самостално се бави следећим аспектима организације водног
саобраћаја: веза између транспортних бродова, врста терета и организацијa
пловидбе; расподела флоте бродова и састава на скупу теретних линија; модели
за састављање оптималних планова расподеле бродова и састава по теретним
линијама; одређивање најповољнијих линија пловидбе; одређивање најпогоднијег
редоследа обраде бродова у лукама; одређивање главних параметара коришћења
бродова; просечни и маргинални трошкови у водном транспорту. |
|||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Специфични подаци о транспортним бродовима, терету и организацији пловидбе. Функције, транспортни ланац, организација лучког опслуживања. Врсте планирања, процес планирања, плански задаци, општа истраживања. Расподела флоте бродова и састава различитих врста на скупу теретних линија. Модели за састављање оптималних планова расподеле бродова и састава по теретним линијама. Начини организације пловидбе у контејнерским транспортним мрежама. Модели за одређивање најповољнијих линија пловидбе у поморском и унутршњем водном транспорту. Методологије одређивања најпогоднијег редоследа обраде бродова у лукама. Модели за избор најповољније врсте пловила. Методологија одређивања главних параметара коришћења бродова (пловидбена брзина и трошкови). Просечни и маргинални трошкови са моделима заштите средине од загађивања бродова у водном транспорту. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Нумерички прорачуни и графички дијаграми за одређивање најповољније расподеле флоте бродова и састава различитих врста на скупу теретних линија. Нумерички прорачуни и графички дијаграми за одређивање најповољнијих начина организације пловидбе у контејнерским транспортним мрежама у унутрашњем водном и поморском транспорту. Нумерички прорачуни и графички дијаграми за одређивање главних параметара коришћења бродова. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Мараш, В., (2012). Прилог одређивању транспортних линија пловидби контејнерских бродова на унутрашњим пловним путевима, докторска дисертација, Саобраћајни факултет. | |||||||||
2 | Radmilović, Z., Zobenica, R., Maraš, V., (2011), “River–sea shipping – competitiveness of various transport technologies”, Journal of Transport Geography, Vol. 19, Number 6, pp. 1509-1516. | |||||||||
3 | Konings, R. (2009). Intermodal Barge Transport: Network Design, Nodes and Competitiveness, Ph.D., Technische Universiteit Delft. | |||||||||
4 | Agarwal, R. (2007). Network design and alliance formation for liner shipping, Ph.D., School of Industrial and Systems Engineering, Georgia Institute of Technology. | |||||||||
5 | Радмиловић, З. (2006). Транспорт на унутрашњим пловним путевима, Саобраћајни факултет, Београд. | |||||||||
6 | Zobenica, R. (1996). Određivanje najpovoljnijih metoda operativnog upravljanja flotom u rečnom saobraćaju, doktorska disertacija, Saobraćajni fakultet, Univerzitet u Beogradu, Beograd. | |||||||||
7 | Transportation Science. Transportation Research Parts A, B, C, D, E, F. Journal of Transport Geography. Applied Soft Comupting. Transportation Research Record. Journal of Waterways, Port, Coastal and Ocean Engineering. Maritime Economics and Logistics. Maritime Policy and Management. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
3 | 0 | 0 | 3 | 8 | ||||||
Методе извођења наставе |
предавања и студијски истраживачки рад | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
20 | писмени испит | 30 | |||||||
практична настава | 0 | усмени испит | 0 | |||||||
колоквијуми | 20 | |||||||||
семинари | 30 | |||||||||